Multicom Kunshan W155 Design-Collection

Lurer du på om maskinvaren din er støttet, eller lurer du på hva du bør kjøpe?

Multicom Kunshan W155 Design-Collection

Innleggav pider » ons 11.04.2012 11:29

Kjøpt ny bærbar og kommer med en gladmelding! :-)

Multicom Kunshan W155 Design-Collection:
15.6" Wide skjerm Full HD LED 1920x1080 - mattskjerm
GeForce GT 555 skjermkort med 2GB DDR3 minne, nVidia PhysX og CUDA teknologi
nVidia Optimus teknologi - skjermkortet veksler mellom Intel HD Graphics 3000 og GeForce GT 555M etter behov
Nyeste Intel Core™ i7 prosessor
Intel HM65 Express chipset
DDR3 1333MHz SO-DIMM RAM 8GB
Bluetooth
802.11 b/g/n trådløst nettverkskort Intel Centrino 6230
10/100/1000Mpbs nettverkskort
Blu-Ray spiller
Touchpad med scroll funksjon
Webkamera 2.0 Megapiksler
Intel HD-Audio
Stereo høyttalere innebygget
Innebygget mikrofon
1 x HDMI utgang
1 x VGA utgang
1 x SPDIF utgang
2 x USB 2.0 kontakter
2 x USB 3.0 kontakter
1 x eSATA kontakt
1 x Mikrofoninngang
1 x Hodetelefonutgang
9-i-1 minnekortleser (MMC, RS MMC, MS, MS Pro, MS Duo, SD, Mini-SD, SDHC, SDXC)
6 Cellers batteri Smart Lithium Ion, 5600mAh
Kensington låsespor
Størrelse 374 x 250 x 25~40.2mm (BxDxH)
Vekt: 2.6 kg med batteri

Bilde

Kjøpt uten opertivsystem: installert Kubuntu 11.04.
Alt funka out of box!
Installerte Bumblebee og kan kjøre programmer på nVidia-kortet.
Kan bare si at jeg er veldig fornøyd med Multicom! :-)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Multicom Kunshan W155 Design-Collection

Innleggav aNordal » fre 13.04.2012 18:22

Godt å høre! La meg dele min Multicom-entusiasme:

Jeg kjøpte bærbar fra Multicom tidlig 2008 (modell JFL92+) og hadde samme gode opplevelsen som deg. Bruker den fortsatt og har aldri hatt driverproblemer med den.

Man skulle kanskje tro man var trygg (mht. drivere) bare man kjøpte skjermkort fra Nvidia eller Intel og WiFi fra Atheros eller Intel. Men: En som kjøpte Sony VAIO omtrent samtidig som jeg kjøpte min Multicom, måtte gi opp Linux, fordi han ikke kunne bruke Nvidias offisielle driver. Han måtte ha Sonys Nvidia-driver, som seff ikke fantes til Linux. Visstnok fordi Sony hadde bytta 2 ledninger ellerno. Og en annen, som har Hp-bærbar, er fastlåst med Vista nå fordi Nvidia-driveren som kom fabrikkinstallert fra Hp er den eneste som funker, mystisk nok.

Så jeg er glad jeg valgte Multicom, men jeg har jo funnet noen irritasjonsmomenter med min PC også. Sånt skjer når man har hatt en PC en stund. Det eneste som irriterer meg:
  • En biosfeil som får nyere linuxkjerner (med NOHZ) til å henge kortvarig av og til ved lydavspilling. Jeg har hørt fra andre med like gamle PC-er om liknende symptomer, så dette var kanskje en vanlig biosfeil av 2008-eraen, og sånn sett ikke Multicom sin skyld. Men det sier jeg: Jeg kjøper ikke BIOS fra Phoenix igjen!
    https://bugzilla.novell.com/show_bug.cgi?id=579932
  • Må ha DOS :barf: for å oppgradere BIOS.
  • Fn-knappen er feilplassert. Kan skimte på bildene til Multicom at din er plassert riktig! ;)
  • Bare 1 hodetelefonutgang. Ser at du har SPDIF da.
  • Må bruke Fn-knappen for å justere lydvolumet. Får ikke brukt Fn-knappen i fullskjermsprogrammer. Har du en ordentlig lydvolumknapp?

Sannsynligvis kommer jeg til å kjøpe min neste bærbare fra Multicom, selv om Hp har en del modeller med dobbel hodetelefonutgang og ordentlig lydvolumknapp, noe jeg virkelig ønsker meg.
medlem i 206 måneder
 

Re: Multicom Kunshan W155 Design-Collection

Innleggav pider » fre 13.04.2012 20:20

Er forsatt veldig fornøyd etter 2 uker med Kunshan W155.
1. Leveringstiden var veldig god, bestillte pc'en på søndag og fredagen etterpå kom den på døra kl 1700! :-)
2. For første gang har jeg fått hdmi-utgangen til å virke med lyd, det var bare å plugge inn. Selv på Widows-pcer har jeg ikke fått dette til. :-)
3. Alle knapper funker slik de skal, har ikke forsøkt den som det står VGA på, men regner med at det for tilkobling til ekstra skjerm eller fremviser eller noe slik.
4. 2 stk USB 3.0 innganger, har ekstra 2 TB disk med USB 3.0, der flytter jeg filer med kjempehastighet! :-)
5. Jeg vet ikke helt hva SPDIF inngang er, men regner med at det har noe med lyd å gjøre. Har lydknapper som jeg må bruke Fn - knappen, men egen av-knapp for lyd som virker. http://no.wikipedia.org/wiki/S/PDIF
6. Det eneste som er negativ er at det er at det er pinglete lyd i høytalerene, helt amatøraktig! :-[
7. Tastaturet kunne med fordel vært bedre å skrive på, litt pinglete her også.
8. Touchpden er god. :-)
9. Multicom har ikke støtte for Linux og jeg har kjøpt helt uten noe operativsystem, så da regner jeg med at jeg må greie meg sjøl. Med IRC og div Linux forum går dette nok bra! Bare se her: http://www.kubuntuforums.net/showthread.php?58063-New-laptop-with-two-VGA

Kjøpte først en Asus Zenbook, men der ble det mye mekking for å få ting til å funke med Kubuntu. Nettverkskortet var ubrukelig, 0 - null nettverk når jeg kom inn i stua med den. Sendte den i retur og fikk penga igjen hos MPX, god service der.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Multicom Kunshan W155 Design-Collection

Innleggav FBDesigns » man 13.01.2014 19:11

Jeg har W370ST, men min VGA knapp funker ikke... den lager mye støy, og kan ikke kjøre bf4 engang.. den er ikke verdt 10 000kr. vet ikke koffor den ikke funker.
medlem i 122 måneder
 


Returner til Maskinvare / Drivere / Xorg



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere