AMD HD 6950 og nyeste ubuntu.

Lurer du på om maskinvaren din er støttet, eller lurer du på hva du bør kjøpe?

AMD HD 6950 og nyeste ubuntu.

Innleggav Raven80 » man 04.02.2013 12:22

Hei.

Synes ikke grafikken med dette korte fungerer opptimalt, skjermen flimrer og er ikke noe god å se på. har snoket rundt på nettet men finner ikke noe som passer meg. Synes heller det ikke er så morro å trikse med xorg, lett å ødelegge filen.
Noen som vet? ;)
medlem i 200 måneder
 

Re: AMD HD 6950 og nyeste ubuntu.

Innleggav Del » tir 05.02.2013 13:55

Hvilken driver bruker du, den som ble insallert som standard eller fglrx fra AMD? Hva slags skjerm er det snakk om? Jeg har flere maskiner med AMD/ATI grafikk, og det har fungert meget godt (HD3200, HD4670 og HD5770) med begge driverne, så det kan være verdt å se litt etter feilkilder.
medlem i 195 måneder
 

Re: AMD HD 6950 og nyeste ubuntu.

Innleggav QtanJ » tir 05.02.2013 14:08

Du bruker xorg.conf-fil? Kva skjer dersom du flytter den fila slik at den oppdagar alt automatisk? Vert det betre eller verre av det? Mi erfaring er at mus/tastatur kan vera litt trøblete med automatisk oppdaging så det er ikkje dumt å setja opp sshd først for å kunne logga seg inn frå ei anna maskin får å tilbakestille endringane dersom mus/tastatur ikkje vert oppdaga.

Dersom du har innstillingar som ikkje fungerer kan det hende dei øydelegg for deg. Dersom du skriv innhaldet av xorg.conf kan eg prøva å dela den opp i mindre filer for /etc/X11/xorg.conf.d der får ta vare på dei viktige innstillingane. Deretter kan du eksperimentera med kva du vil og kva du ikkje vil ta vare på av dei.

/var/log/Xorg.0.log kan ofte gje indikasjonar på kva som er galt.
medlem i 209 måneder
 

Re: AMD HD 6950 og nyeste ubuntu.

Innleggav Raven80 » tir 05.02.2013 19:23

Hei. Takk for svar.

Har no holdt på å knote med dette i en dag, fant dene guiden http://askubuntu.com/questions/228424/h ... on-hd-6950
Så no fungerer det:D skjermen har sluttet å flimre ;)

Takk igjen for svar

Raven80
medlem i 200 måneder
 


Returner til Maskinvare / Drivere / Xorg



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere