Linux på laptop?

Lurer du på om maskinvaren din er støttet, eller lurer du på hva du bør kjøpe?

Linux på laptop?

Innleggav botus » tor 18.07.2013 16:43

Hei har denne pc'en fra lefdal http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/SANP370R5ES08/samsung-3-series-15-6-barbar-pc-np370r5e-hvit

og lurer på hvilken distro jeg burde velge?
da tenker jeg på om distroen støtter alt av drivere osv osv.

noen som vet? å hvis ikke hvordan får man tak i drivere til linux?
medlem i 128 måneder
 

Re: Linux på laptop?

Innleggav QtanJ » tor 18.07.2013 18:57

Har du windows 8 installert og ønskjer du å ta vare på windows-installasjonen? Dersom du er villig til å fjerne og/eller reinstallere windows ved bruk av legacy boot så vil nok det vera enklare og/eller tryggare.

Eg ser at du har NP370R5E-S08SE. Eit raskt søk på Internett seier at NP370R5E-A01ZA har eit problem med EFI-standarden som kan øydeleggje heile maskina. Det er ikkje identisk modellnr, men eg veit ikkje om problemet kanskje finst på begge? Dersom du er villig til å skru av fast track og Secure boot kan eg hjelpe deg med UEFI. Eg kan også prøve å hjelpe deg med å installere ein UEFI-oppstartslastar som startar linux i MBR-modus. Eg kan derimot ikkje hjelpa deg dersom BIOSen låsar seg.

Generelt vil eg seia kva distribusjon du vel er smak og behag. Så lenge distribusjonen er ny nok for maskinvara di så pleier det ikkje vera noko stor forskjell på dei. Eg må bruka linux 3.7 eller nyare på min bærrbare for å få det trådlause nettverkskortet til å fungere optimalt, noko eg fann ut med prøving og feiling då 3.7 nettopp var lansert.

Eg har ikkje sett så grundig på maskinvara di endå. Eg er litt redd for at maskina di låsar seg og i så fall trur eg den må i retur til support-avdelinga i butikken. Eg kan evt undersøkja problemet litt nærare dersom du ønskjer det.
medlem i 209 måneder
 

Re: Linux på laptop?

Innleggav botus » tor 18.07.2013 19:02

har hatt linux på den ved å fjerne uefi.
så jeg vet det går men lurte bare på hva som passer min maskin?

eller om jeg kan installere hvilken som helst linux etter min smak og så finne drivere så di fungerer optimalt etter jeg har installert linux? :)

evt. hvor finner jeg drivere?
medlem i 128 måneder
 

Re: Linux på laptop?

Innleggav QtanJ » tor 18.07.2013 19:10

Dei fleste drivarane finn du som modular til, eller innebygd i linux-kjerna. Dei drivarane treng du ikkje installera. Nokre drivarar treng firmware, men for å vite kva du evt treng må eg vite kva maskinvare du har(meir detaljert enn spesifikasjonane til produsenten). Drivarar til AMD-skjermkort kjenner eg ikkje så godt, men måten ein gjer det på er ulikt frå distribusjon til distribusjon. Eg vil anbefala å installere kva som helst etter din smak og deretter be om hjelp til det som eventuelt ikkje fungerer. Det er det som ikkje fungerer som er best dokumentert.

Den EFI-buggen er løyst i linux 3.8, og kanskje også i diverse linux-distribusjonar med eldre kjerne, men ser ikkje til å vera eit problem med maskina di. Det er uansett ikkje eit problem når du har deaktivert UEFI.
medlem i 209 måneder
 

Re: Linux på laptop?

Innleggav viking60 » man 22.07.2013 12:20

Prøv Manjaro.
Det er en Arch basert distro med Mint installer som fungerer bra og er brukervennlig.

Fersk programmvare og enkelt å bytte/installere drivere.

Denne finner de beste frie driverne
sudo mhwd -a pci nonfree 0300

Dto for proprietære:
sudo mhwd -a pci nonfree 0300

Men dette velger du enkelt som en del av installasjonen. Dersom du senere skulle skifte mening kan du bruke komandoene ovenfor.

Jeg er fornøyd med Manjaro selv om jeg sverger til Arch på laptoppene mine.

Manjaro er greit der jeg jobber og ikke ønsker avbrudd til Linux-vedlikehold.
Manjaro gutta tar seg av den manuelle (tidkrevende) interveneringen som av og til er nødvendig i Arch.

Steam, sudo og inxi er standard og fungerer "ut av boksen".
Det samme gjør Flash og Java.

Du har tilgang til AUR via yaourt som også blir installert som standard i Manjaro.

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 


Returner til Maskinvare / Drivere / Xorg



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron