Scrolle-hastighet med musehjul

Lurer du på om maskinvaren din er støttet, eller lurer du på hva du bør kjøpe?

Scrolle-hastighet med musehjul

Innleggav eh22 » man 26.08.2013 22:38

Har nylig kjøpt meg ny pc, og etter litt frem og tilbake var det kun Sabayon Daily jeg fikk til å fungere sammen med Uefi secure boot. So far so good.
Stort sett er jeg veldig fornøyd med systemet, men det er en liten ting som er litt irriterende. Og det er at når jeg scroller med musehjulet, er scrollehastigheten altfor stor. -Altså at den tar altfor mange linjer om gangen. Har prøvd å skru ned hastigheten i det grafiske konfigurasjonsverktøyet til KDE, men det hadde ingen effekt. Virker som det er noe mer grunnleggende systeminnstilling som ligger og overstyrer. (Samme problemet i alle skrivebordssystemene jeg har installert. -KDE, Cinnamon, Gnome 3 og Mate.)
Noen som vet hvilket konfigurasjonsverktøy jeg burde prøve å bruke, som er sannsynlig at er det som ligger og overstyrer?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: Scrolle-hastighet med musehjul

Innleggav unbob » tir 27.08.2013 13:47

Hei,

Har du prøvd å kople fra og plugge i mottakeren/ledningen?
Se https://answers.launchpad.net/ubuntu/+question/9200 (#17, 19, osv).

Det ser forøvrig ut som at noen program ikke bruker innstillingen som er satt i oppsettet for mus ("Musehjulet ruller med").
Bilde
F.eks: I Chrome og LibreOffice har endringen ingen effekt.
I Kate blir endringen gjeldende. Det samme i Konqueror (etter å ha logget av og på), og sikkert resten av KDE programmene.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Scrolle-hastighet med musehjul

Innleggav eh22 » tir 27.08.2013 22:15

Hei. Takk for hjelpen. Jeg aktiverte linjen "MOUSE=imps2" i filen /etc/conf.d/gpm. Og når jeg så plugget ut mottakeren til musen, og satte den inn igjen, så fungerte det helt perfekt.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 


Returner til Maskinvare / Drivere / Xorg



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere