Hvordan får man startet "Namo" i Wine

Annen programvare du prøver å kjøre under Linux, inklusive WINE

Hvordan får man startet "Namo" i Wine

Innleggav marxleni » lør 23.10.2004 12:12

Jeg installerte "Wine" rpm pakke, den nest nyeste.
Alt virker ok, men hvordan får man for eks. startet "Namo" web editor i Wine. Jeg har Win95 som jeg ellers ikke hadde brukt dersom Linux hadde hatt noe tilsvarende som "Namo".
Er dette noe vanskelig, eller? må man konfigurere wine spessielt? :roll:
Sist endret av marxleni den man 13.12.2004 12:38, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav aanund » lør 23.10.2004 13:35

Hvis alt er installert på "rett" måte, burde det være så enkelt som å fyre opp ett terminalvindu og skrive "wine namo.exe" eller "wine <installasjonsfilen for namo>".

Hvis dette ikke virker kan det fort bli litt mer pirk, da må du nok myse gjennom konfigurasjonsfilen til wine, endre litt på denne, kanskje bruke litt native dll filer etc etc etc.

Har du laget eller kopiert over en "falsk" windows partisjon?
medlem i 235 måneder
 

Innleggav marxleni » lør 23.10.2004 18:35

Så apsolutt ikke, den er betalt og jeg har selfølgelig lisensen til den på boka som fulgte med den gangen. Men jeg har prøvd dette du nevner, så da får jeg vel problem med å få dette til å virke! Jeg er nærmest kunskapsløs på mer avanserte triks :roll:

Opps nå tror jeg at jeg missforsto deg litt, gi meg et dypere hint :oops:
Sist endret av marxleni den man 13.12.2004 12:39, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav aanund » lør 23.10.2004 18:51

err... neinei, ikke "falsk" windows som i ikke lisens, men for å bruke wine, må du lage en "falsk" windows installering, og du kan gjøre det på to måter, enten å kopiere over en ekte windows partisjon, ellers gjøres det første gangen du kjører wine, da lager wine selv en "falsk" windows partisjon.

du sier du har prøvd det jeg har foreslått, og jeg antar det ikke virket da. men da må du fortelle oss hva som faktisk skjedde når du gjorde dette, slik at vi får en nærmere pekepinn på hva som kan være feil.

Vi er interessert i, hva som skjedde når du prøvde å kjøre "wine xxx.exe" og også ta og kopier og lim inn hvilke meldinger som kom i terminalen.
medlem i 235 måneder
 

Innleggav marxleni » lør 23.10.2004 21:43

Jeg installerte "Wine" og kjørte følgende i konsole "Wine namo.exe"

Og fikk denne:

[nkp@localhost nkp]$ wine namo.exe
Warning: the specified Windows directory L"c:\\windows" is not accessible.
Warning: the specified System directory L"c:\\windows\\system" is not accessible.
Warning: could not find DOS drive for current working directory '/home/nkp', starting in the Windows directory.
:roll:
Sist endret av marxleni den man 13.12.2004 12:41, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav (m) » søn 24.10.2004 0:38

"Namo" web editor ?
hva er/gjør dette programmet? finnes jo en drøss flotte web-editorer for Linux....
medlem i 232 måneder
 

Innleggav marxleni » søn 24.10.2004 4:55

Slapp av nå, vi ombestemte oss. Klikk på linken.

http://home.no.net/kjervi/ :wink:
Sist endret av marxleni den man 13.12.2004 12:43, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav ak » søn 24.10.2004 7:39

he :)

Du kan også bruke dette bildet / evt resize det:
http://www.linux1.no/images/logo.gif

(hvit bakgrunn)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav marxleni » søn 24.10.2004 14:25

Er ikke sikker på hva du mener nå "ak" men hvis dere ikke liker at jeg bruker bildet deres, så mådere si fra. Jeg kan jo også bare skrive en link. :roll:

Dersom det er greit at jeg bruker bildet jeg har i dag, for jeg har problem med å få bytett det uten å måtte slette hele tabellen! etter at jeg har satt en link. Har iikke kommet på hvordam man kan redigere linken, eventuelt byte link eller bilde i ettertid på dette område. Er det noen som vet dette :?:
Sist endret av marxleni den man 13.12.2004 12:44, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav aaadra » søn 24.10.2004 14:35

Trur berre han meinte at dette ville vere finare mot kvit bakgrunn....litt ryddigare liksom.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav marxleni » søn 24.10.2004 14:42

Vel, jeg hadde nettopp stått opp, og forsto dette etter at jeg skreiv det. Beklager. :oops:
Jeg satt lenge i natt å prøvde ulike ting, det er ikke lett å få laget den første siden, det er det aldri, men jeg finner vel på noe etter hvert. Fikset det, takk.
Sist endret av marxleni den man 13.12.2004 12:46, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 


Returner til Annen programvare / Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron