Direct Connect daemon

Annen programvare du prøver å kjøre under Linux, inklusive WINE

Direct Connect daemon

Innleggav NyZeta » søn 07.11.2004 2:39

Heisann.

Jeg har drevet en del å suslet med Direct connect på Linux. Nå har jeg fir tiden en server stående i skapet mitt og den ville vært perfekt til å ta arbeid som DC. Det jeg er på jakt etter er en Console DC aktig sak med web-interface slik at jeg kan koble til fra en hvilken som helst klient og kommandere DC. Noen som har en god ide om hvor jeg kan starte?

Har prøvd meg på cccp og dctc basserte programmer, men det ser ut til at det er en alvorlig feil i stdin og stdout kommandoene i disse programmene slik at de ikke fungerer med maskinen min. Har drevet en del feilsøking der. Ser ut til at de fungerer i User-mode men ikke som daemon. Og da forsvinner halve vitsen med Ideen min :-(

Alle forslag mottas med takk..

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav ak » tor 11.11.2004 4:11

Jeg tror aldri jeg har hørt om en DC server som kan styres via web, men så har jeg aldri undersøkt særlig nøye heller.

stdin/stdout problemer er meget uvanlig, da har jeg vanskelig for å skjønne at maskinen din kan fungere i det hele tatt. Du kan jo prøve å beskrive problemet nærmere, eller prøve et annet terminal-program (xterm, aterm, gterm... ganske mange).

Jeg ville valgt en av "standard-serverne" og fjernstyrt den via SSH, ikke web.

Sikkert ikke det du ville høre, men et svar er bedre enn ingenting ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav (m) » tor 11.11.2004 10:58

DC-klienter som fungerer i terminal er ikke-eksisterende.

Det jeg ville gjort var å bruke DCGUI, og fjernstyre denne gjennom VNC eller en annen form for remote desktop.
medlem i 232 måneder
 

Innleggav NyZeta » tor 11.11.2004 13:03

les folkens les.. Kanskje jeg har uttypet meg dårlig..

1. Jeg er ikke på jakt etter DC-SERVER.. men jeg er på jakt etter en klient som kan fungere som en Daemon slik at jeg kan nå den via web

2. Det finnes Console klienter som DCTC og LTDC og CCCP(styrer DCTC)

Jeg har prøvd å lage webinterface til DCTC men problemet da er at DCTC ikke skriver ut infoen jeg trenger til STin/out på riktig måte. Linjeshift osv krøller seg til.

Takker for svar :-D

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav (m) » tor 11.11.2004 14:17

NyZeta skrev:2. Det finnes Console klienter som DCTC og LTDC og CCCP(styrer DCTC)


oki.. er en stund siden jeg testet disse, men da fungerte det temmelig dårlig. kanskje på tide jeg sjekker dem ut en gang til :)

NyZeta skrev:Jeg har prøvd å lage webinterface til DCTC men problemet da er at DCTC ikke skriver ut infoen jeg trenger til STin/out på riktig måte. Linjeshift osv krøller seg til.


Tør man spørre hvilket språk du bruker til dette? Og forresten, har du prøvd å la web-interfacet ditt ble en del av DCTC? Kanskje folka der er interessert i noe slikt, og kan hjelpe deg i utviklingen?
medlem i 232 måneder
 

Innleggav NyZeta » tor 11.11.2004 15:34

De har allerede en klient som de påstår fungerer. Men ach!! Det funker absolutt ikke...!

jeg bruker PHP til utviklingen :-D

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 


Returner til Annen programvare / Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]