Flash fungerer ikke i Opera og Firefox fryser (7.10)

Annen programvare du prøver å kjøre under Linux, inklusive WINE

Flash fungerer ikke i Opera og Firefox fryser (7.10)

Innleggav Kamnick » ons 12.12.2007 15:00

Hei!

Jeg har installert flashplugin-nonfree. Det fungerte å f.eks se filmer på youtube i Firefox, helt til den fryste seg helt. Og i Opera fungerer det ikke i det heletatt.

Noen som vet hva dette kan være? Leste ett sted at det er en bug i den nye flashen, men som de har reparert i den neste utgaven av Ubuntu (Heron eller hva det het). Jeg lastet ned den pakken, men det hjalp ikke.

Takker veldig for svar! Å se filmer på Youtube er et must for meg ;D
medlem i 204 måneder
 

Re: Flash fungerer ikke i Opera og Firefox fryser (7.10)

Innleggav terjejh » ons 12.12.2007 15:45

Er "flashplugin-nonfree" det samme som Adobe Macromedia Flash Player?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Flash fungerer ikke i Opera og Firefox fryser (7.10)

Innleggav cybercoin » ons 12.12.2007 16:08

Ja, det er det.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Flash fungerer ikke i Opera og Firefox fryser (7.10)

Innleggav unbob » ons 12.12.2007 17:50

Hvilken versjon bruker du?
about:plugins i adressefeltet i Firefox og Tools ---> Preferences ---> Advanced ---> Content ---> Plug-in Options, i Opera.

I Opera kan du forøvrig få debuginfo ved å starte Opera fra kommandolinja (terminal-vindu) med -debugplugin som option. Altså
Kode: Merk alt
opera -debugplugin
Opera uten noen options fra kommandolinja vil også gi deg litt info når du prøver å starte et flash objekt.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Flash fungerer ikke i Opera og Firefox fryser (7.10)

Innleggav Kamnick » ons 12.12.2007 20:29

Dette kom opp:

-desktop:~$ opera -debugplugin
ERROR: ld.so: object 'libjvm.so' from LD_PRELOAD cannot be preloaded: ignored.
ERROR: ld.so: object 'libawt.so' from LD_PRELOAD cannot be preloaded: ignored.
opera: Activated running instance
-desktop:~$ opera -debugplugin
ERROR: ld.so: object 'libjvm.so' from LD_PRELOAD cannot be preloaded: ignored.
ERROR: ld.so: object 'libawt.so' from LD_PRELOAD cannot be preloaded: ignored.
operapluginwrapper: [plugin probing] /usr/lib/opera/plugins/libnpp.so
opera: plugin detection successful: /usr/lib/opera/plugins/libnpp.so
operapluginwrapper: [plugin probing] /usr/lib/flashplugin-nonfree/libflashplayer.so
opera: plugin detection successful: /usr/lib/flashplugin-nonfree/libflashplayer.so
operapluginwrapper: [plugin probing] /usr/lib/mozilla/plugins/libtotem-mully-plugin.so
** Message: GetValue variable 1 (1)
** Message: GetValue variable 2 (2)
opera: plugin detection successful: /usr/lib/mozilla/plugins/libtotem-mully-plugin.so
operapluginwrapper: [plugin probing] /usr/lib/mozilla/plugins/libtotem-basic-plugin.so
** Message: GetValue variable 1 (1)
** Message: GetValue variable 2 (2)
opera: plugin detection successful: /usr/lib/mozilla/plugins/libtotem-basic-plugin.so
operapluginwrapper: [plugin probing] /usr/lib/mozilla/plugins/flashplugin-alternative.so
opera: plugin detection successful: /usr/lib/mozilla/plugins/flashplugin-alternative.so
operapluginwrapper: [plugin probing] /usr/lib/mozilla/plugins/libtotem-narrowspace-plugin.so
** Message: GetValue variable 1 (1)
** Message: GetValue variable 2 (2)
opera: plugin detection successful: /usr/lib/mozilla/plugins/libtotem-narrowspace-plugin.so
operapluginwrapper: [plugin probing] /usr/lib/mozilla/plugins/libtotem-gmp-plugin.so
** Message: GetValue variable 1 (1)
** Message: GetValue variable 2 (2)
opera: plugin detection successful: /usr/lib/mozilla/plugins/libtotem-gmp-plugin.so
operapluginwrapper: [plugin probing] /usr/lib/mozilla/plugins/libjavaplugin.so
operapluginwrapper: [plugin failure] (No 'mimedescription') /usr/lib/mozilla/plugins/libjavaplugin.so
opera: pluginwrapper exited cleanly with exit code 1 during plug-in detection
No xEmbed support in this Mozilla version!
No xEmbed support in this Mozilla version!
No xEmbed support in this Mozilla version!
medlem i 204 måneder
 

Re: Flash fungerer ikke i Opera og Firefox fryser (7.10)

Innleggav unbob » ons 12.12.2007 21:17

Hvilke versjoner bruker du? (nettlesere og flash plugin)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Flash fungerer ikke i Opera og Firefox fryser (7.10)

Innleggav Kamnick » man 17.12.2007 9:34

Vet ikke, sikkert det nyeste av både Opera, Firefox og Java.

Men første gangen jeg starta Firefox så kom det opp sånn vindu hvor den sa at jeg ikke hadde flash eller java greier, og spurte om jeg ville installere det. Da gjorde jeg det med den adobe flash player, eller hva den heter og da funka det ikke, så da tok jeg å installerte den gm et eller annet. Husker ikke hva det het, var vel en linux versjon av flash greia.

Er UTROLIG mye kødd med 7.10!! Alt går til helvette og PC'en går drit treigt. Nesten alle programmene fucker seg etterhvert som tiden går. Bare jeg installerer noe via apt så hakker musa bortover. Så jævli treig er pcen blitt.

Hva er det ubuntu har drivi med!? Begynner å miste respekten, de kan jo ikke lansere en versjon med så jævli mye kødd!? Er vel jeg som ikke har så mye peiling, men jeg vet hvertfall at det IKKE er pc'en min som er for dårlig, og jeg veit at det ikke er normalt uansett hvor noob du er. I feisty var alt helt bra.
medlem i 204 måneder
 

Re: Flash fungerer ikke i Opera og Firefox fryser (7.10)

Innleggav Monis » lør 29.12.2007 19:03

Du bør ikke installere Flash via Firefox. Du bør gå innpå Adobe sine sider (http://www.adobe.com/shockwave/download ... moid=BONRN) og laste det ned og installere det manuelt.

Gnash du mener med Gm?? Ikke anbefalt vil nå jeg mene.

Faktisk synes jeg 7.10 er den beste versjonen Ubuntu har kommet med, og har bare hatt litt spillproblemer med den.

Flash med Opera er fortsatt et mysterium for meg, men jeg skal nok finne det ut av en dag :rolls eyes:
medlem i 198 måneder
 

Re: Flash fungerer ikke i Opera og Firefox fryser (7.10)

Innleggav omaha » lør 29.12.2007 19:15

Hei,

Du har sikkert mye problemer med 7.10, men det behøver ikke være maskinen din eller Ubuntu's problem. 8-)

Kunne du ha listet opp hardware'n din og si litt mer konkret om hvilke programmer du har problemer med?
medlem i 205 måneder
 

Re: Flash fungerer ikke i Opera og Firefox fryser (7.10)

Innleggav runegang » lør 29.12.2007 19:46

Sitter her og knoter med flash til opera også...
Har prøvd ganske mye, og det siste fikk jeg i allefall litt resultat.
Det som nå skjer er at der det skulle vert flash, kommer det en grå rute.
Noen som vet hvordan jeg kan få flash til å faktisk spilles av?


Det jeg gjorde for å komme til dette punktet var å legge libflashplayer.so i /usr/lib/flashplugin-nonfree mappa. Da tok Opera den, men vil ikke vise flash som ligger på siden. Har også prøvd å legge fila inn i plugins mappa til opera, men det fungerer dårlig det også. :S
medlem i 217 måneder
 

Re: Flash fungerer ikke i Opera og Firefox fryser (7.10)

Innleggav kribjo » søn 30.12.2007 2:11

Hei.

Slenger meg med på denne tråden. Jeg har versjon 9,0,48,0 av Flash playeren til Adobe installert. Uansett hvilken webside jeg er på for å spille av en flash video så stopper den etter 2 sekunder. Youtube, Dagbladet, NRK, etc. Men små reklamesnutter i flash (som vel egentlig ikke er video) går bra. Jeg kjører 64-bits Ubuntu med 2.6.22-14-generic kernel.

Prøvde å installere versjon 9,0,115,0 av Flash playeren for å se om det hjelper, men den får jeg ikke intallert. Får denne meldingen:

Kode: Merk alt
ERROR: Your architecture, \'x86_64\', is not supported by the
       Adobe Flash Player installer.


Er det Flash og support av 64-bit som kan være problemet i mitt tilfelle?

Bjørn

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Flash fungerer ikke i Opera og Firefox fryser (7.10)

Innleggav Monis » søn 30.12.2007 4:27

Etter litt search i google, så ser det ut som at det er flash og 64 som er probemet ditt.

Muligens løsning på problemet ditt: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=876021 (automatix: http://www.getautomatix.com/)

Eller kan du nå søke etter: "Ubuntu Flash 64" i google, så får du opp en hel del.
medlem i 198 måneder
 

Re: Flash fungerer ikke i Opera og Firefox fryser (7.10)

Innleggav HelleBroughton » søn 26.07.2009 19:26

Jeg har problemer med flash i facebook?!hvorfor det... h\virker på youtube... :-/
medlem i 177 måneder
 


Returner til Annen programvare / Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]