Ytelse fra VirtualBox på 64-bit

Annen programvare du prøver å kjøre under Linux, inklusive WINE

Ytelse fra VirtualBox på 64-bit

Innleggav Brukarnamn » lør 14.03.2009 15:49

Jeg lurer litt på ytelsestapet når man kjører Linux 64-bit, og må emulere 32-bit for å kjøre VirtualBox som viritualiserer et 64-bit system. Noen som har noen tall/detaljer å dele? :-)

Jeg har en AMD Phenom 9950 quad-core 2.6 GHz prosessor og 8 GB-minne.
medlem i 191 måneder
 

Re: Ytelse fra VirtualBox på 64-bit

Innleggav ak » lør 14.03.2009 17:01

I teorien kan du forvente et ytelsestap på over 50%

I realiteten er det ikke sikkert at det oppleves slik
1) Maskinen har kanskje overskudd av ressurser, dvs du bruker dobbelt så mye, men likevel ikke alt
2) Det er mulig at andre begrensninger, som søketid på harddisk, gjør at tapet i CPU kraft ikke gir noe utslag

Hvorfor installerte du 32 bit Virtualbox når amd64 er tilgjengelig?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Ytelse fra VirtualBox på 64-bit

Innleggav Brukarnamn » lør 14.03.2009 17:04

Hvor mener du at amd64-utgave er tilgjengelig? I følge http://www.virtualbox.org/wiki/Linux%20 ... structions er det kun 32-bit. (Iallfall sånn jeg forstår det.)
medlem i 191 måneder
 

Re: Ytelse fra VirtualBox på 64-bit

Innleggav ak » lør 14.03.2009 17:11

Plenty med amd64 versjoner på download siden:
http://www.virtualbox.org/wiki/Linux_Downloads

Slik jeg tolker den siden du lenker til er at du trenger disse 32 bits bibliotekene for å kjøre 32 bits gjester under VirtualBox

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Ytelse fra VirtualBox på 64-bit

Innleggav Brukarnamn » lør 14.03.2009 17:35

ak skrev:Slik jeg tolker den siden du lenker til er at du trenger disse 32 bits bibliotekene for å kjøre 32 bits gjester under VirtualBox

Én liten klarifisering av teminolgi her, hva er «32 bits gjester» i denne sammenheng?

Så du mener jeg ikke kommer til å tape 50% ytelse? Da er kanskje virtualisering et bedre alternativ enn dual boot likevel. :-)
medlem i 191 måneder
 

Re: Ytelse fra VirtualBox på 64-bit

Innleggav ak » lør 14.03.2009 18:23

32 bits gjester er operativsystemer du kjører under virtualbox som tror de kjører på en 32 bits maskin. Dvs. linux distribusjoner som svarer i386 hvis du kjører uname -a, eller f.eks. Windows XP.

Det spørs helt hvordan applikasjoner du kjører, men "vanlige applikasjoner" skal gå helt greit. Unntakene er f.eks. spill.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Annen programvare / Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]