Videoredigering.

Annen programvare du prøver å kjøre under Linux, inklusive WINE

Videoredigering.

Innleggav Raven80 » lør 13.06.2009 19:49

Hei.

Jeg har det videocamera sony dcr-hc22e. er det mulig å få lagt inn det som er i kamera til linuxen? Programvare? noen som har vært borti dette?
medlem i 201 måneder
 

Re: Videoredigering.

Innleggav terjejh » lør 13.06.2009 20:50

Du sier ikke hva slags videokameratype (opptaksmedium) det er, og må forklare hva du mener med "mulig å få lagt inn det som er i kamera til linuxen?"

Jeg kjenner ikke kameramodellen, men en rask googling tyder på at det et miniDV kamera. DVs. opptak på tape. For å overføre DV video direkte fra tapeavspilling til harddisk, må du bruke IEEE 1394/Firewire utgangen og ditto kabel, og må ha tilsvarende inngang/kort på PCen. Da kan du bruke Kino (gui) eller dvgrab (kommandolinje) programvare for å overføre (capture) DV video til Linux.

De eneste kameratyper jeg vet om som kan USB-monteres som en mobil disk i Linux, er de som tar opp på SDHC minnebrikker. Med de kan man spille av video direkte eller kopiere filer som fra et vanlig digitalkamerea.

Er det som webkamera du mener, tror jeg det må ha en slik funksjonalitet innebygd. Har aldri selv prøvd om det går an å sette kameraet i opptaksposisjon og overføre bilder online via Firewire eller analoge porter til PC, ala det man kan gjøre analogt eller via HDMI til TV.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Videoredigering.

Innleggav Raven80 » lør 13.06.2009 21:02

Jeg kjenner ikke kameramodellen, men en rask googling tyder på at det et miniDV kamera. DVs. opptak på tape. For å overføre DV video direkte fra tapeavspilling til harddisk, må du bruke IEEE 1394/Firewire utgangen og ditto kabel, og må ha tilsvarende inngang/kort på PCen. Da kan du bruke Kino (gui) eller dvgrab (kommandolinje) programvare for å overføre (capture) DV video til Linux.


okok, den er vell det jeg må gjøre ja. må skaffe meg en Firewire kabel da.
Kino har jeg lagt inn nå.

takk for hjelpen :-)
medlem i 201 måneder
 


Returner til Annen programvare / Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]