world of warcraft lich king installer henger under wine

Annen programvare du prøver å kjøre under Linux, inklusive WINE

world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav zabatman » tor 09.07.2009 10:48

Hei!

Har siden igår prøvd flere forskjellige måter å innstalere wotlk(wrath of the lich king) gjennom wine, jeg har både lastet ned fra wow-europe for å bruke installeren på siden deres, og fra dvden som jeg har, jeg kommer til at jeg skal trykke install, så kommer språkvalget opp, trykker at jeg skal ha den på engelsk, og så ok, da henger den seg, kommer ikke videre.

Opdatering
Jeg har nå prøvd å starte wow burning crusade(den tidligere expansionen) denne er innstallert, jeg får launch skjermen i ca 5 sek så forsvinner den, virker som den blir avluttet.

Kan noen hjelpe meg, jeg vil rett og slett slippe å installere windows for å spille:S

Har forsøkt å lete rundt på internett, uten hell...

edit: jeg har linux mint 7 x64 versjon:)
Sist endret av zabatman den tor 09.07.2009 22:08, endret 1 gang
medlem i 216 måneder
 

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav unbob » tor 09.07.2009 16:56

Har du gjort som forklart her? (DVD montering biten)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav zabatman » tor 09.07.2009 20:55

ja gjorde det:) kom akkurat like langt der og... det som skjer er at etter jeg har trykt ok, så skal selve instalasjonen starte, er der den henger seg... Bare at jeg bruker wine istedet for cedega...
medlem i 216 måneder
 

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav unbob » tor 09.07.2009 21:06

Da kan jeg dessverre ikke bidra med mer...regner med en må ha spillet for å teste? (tenker på den nedlastingen)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav zabatman » tor 09.07.2009 21:58

nei, du kan gå på denne siden:http://www.wow-europe.com/en/downloads/client/ der kan du laste ned klienten, når du har gjort det så, velger du at du skal innstalere world of warcraft, wrath of the lich king, dette får du gjort uten å ha noen konto...
medlem i 216 måneder
 

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav unbob » tor 09.07.2009 22:57

Lastet ned og startet men installeren krever 15G! ledig diskplass så jeg må ommøblere litt på disken :-D ...skal prøve mer i morgen.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav zabatman » tor 09.07.2009 22:59

skulle kanskje sagt fra om det ja:P takk uansett for at du orker å se på det:)
medlem i 216 måneder
 

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav unbob » lør 11.07.2009 0:58

Beklager sent svar... ser ut som det virker her, selv om installasjonen ikke er helt ferdig (mange (store) oppdateringer som blir kjørt)

Er det her det stopper for deg?
Bilde

Dette er hva jeg har og har gjort:
openSUSE 11.1 x86_64
Wine v1.1.25

Jeg starter alltid med en fersk .wine mappe når jeg skal installere noe.
Kode: Merk alt
cd
rm -r .wine
# eller
mv .wine .wine.bak
om du vil spare på .wine
Du kan bruke WINEPREFIX miljøvariabelen for å starte med forskjellige .wine konfigurasjoner.
Jeg pleier som regel ha en .wine for hvert program/spill som er installert.

Kjører så winecfg for å generere ny .wine
Klikker meg gjennom tab-ene for å sette opp lyd etc.
Kode: Merk alt
winecfg


Starter så installasjonen
Kode: Merk alt
cd .wine/drive_c/
cp ~/Nedlasting/InstallWoW.exe .
wine InstallWoW.exe

Hvordan kjører du det og får du noen feilmeldinger i terminalvinduet når det stopper opp?

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav art3mis » lør 11.07.2009 12:34

Om du ikke får det til, kan du se om du finner en ferdig patchet klient på en torrentside, eller kopiere over fra noen andre. Er også lenge siden patching skapte problemer.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav zabatman » søn 12.07.2009 10:34

Kode: Merk alt
johannes@johannes-desktop ~ $ cd .wine/drive_c/
johannes@johannes-desktop ~/.wine/drive_c $ cp ~/Skrivebord/mappe/Installer.exe .wine Installer.exe
cp: målet «Installer.exe» er ikke en katalog


Dette er feilmeldingen jeg får, skal denne katalogen være der den skal innstaleres eller er det katalogen som den skal hente data fra?
har prøvd å lete for å se om jeg finner katalogen som spillet er innstalert i, men den fant jeg ikke.

Det er der du har lagt ut screenshot problemet ligger ja, trykker jeg ok på den knappen så henger installeren seg.

Det å laste ned en ferdig patchet klient hjelper lite, spillet må uansett instaleres, og det er her problemet ligger.
medlem i 216 måneder
 

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav art3mis » søn 12.07.2009 10:47

Nei, spillet trenger ikke å installeres. Det oppretter automatisk nødvendige verdier i registeret i det du starter det, så det går fint an å kopiere rett over fra noen andre. De har ikke brydd seg med noe særlig kopisikring ettersom du uansett må være logget på med din konto.


Uansett, prøv heller:
Kode: Merk alt
cd ~/Skrivebord/mappe
wine Installer.exe

Du får feilmeldingen:
Kode: Merk alt
cp ~/Skrivebord/mappe/Installer.exe .wine Installer.exe
cp: målet «Installer.exe» er ikke en katalog

Fordi resultatet av denne kommandoen er at den prøver å kopiere filen Installer.exe og mappen .wine inn i mappen Installer.exe (har du glemt en skråstrek?).

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav unbob » søn 12.07.2009 12:33

Det jeg gjør er å kopiere installasjonsprogrammet fra
http://www.wow-europe.com/en/downloads/client/
inn i ~/.wine/drive_c/
Dette kan du gjøre med filbehandleren din også... (lim det som er uthevet ovenfor inn i adresselinja i filbehandleren)

Grunnen til at jeg gjør dette er at det med noen program blir kluss om en ikke gjør det (derfor gjør jeg det alltid)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav zabatman » søn 12.07.2009 12:47

mulig jeg har glemt en skråstrek:)

Men jeg vet ikke hvor resten av spillet ligger, trodde at wine fikset dette selv, jeg peker hvor den finner .exe filen, og den legger det der det skal ligge, men da er det nok her jeg har bommet:S

hvordan skal koden se ut?

synes det er synd at ikke blizzard kan klare å lage noe som virker out of the box, når de ønsker at folk skal spille spillet.
Det andre jeg ikke forstår er hvorfor hadde jeg ikke noe som helst problemer med å innstalere verken selve wow eller burning crusade(den andre expansionen)? hvorfor skal denne lage så mye kødd?

Prøvde det som unbob her sa, med å legge installer klienten fra wow rett i drive c: den laster da ned de filene den skal trenge fra internett. fikk etter kort tid opp en feilmelding, som det ikke sto noe i, downloaden fortsatte til den varferdig, startet så installeren, og det samme skjedde som før, hang seg på akkurat samme sted, får da statusen levende død i systemmonitor.
medlem i 216 måneder
 

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav unbob » søn 12.07.2009 12:54

Starter du med en fersk .wine for hvert spill?

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav zabatman » søn 12.07.2009 13:12

jeg har prøvd det også ja... men når jeg starter med fersk wine så mister jeg det jeg har innstalert? spotify ble skikkelig rar etter jeg begynte på ny wine, vil bare spille en sang, stopper midt i sanger osv, har ikke gjort dette før, men samme det, er ikke det største problemet, nå er det wow som er utfordringen.
medlem i 216 måneder
 

Neste

Returner til Annen programvare / Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]