world of warcraft lich king installer henger under wine

Annen programvare du prøver å kjøre under Linux, inklusive WINE

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav unbob » søn 12.07.2009 13:16

Som forklart tidligere kan du ha flere .wine mapper (.wine.wow, .wine.spotify, osv) og så bruke WINEPREFIX for å velge mellom dem.

Om du har startet installasjonen med en helt ren .wine så vet jeg ikke... hvilken Wine versjon har du?

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav zabatman » søn 12.07.2009 17:42

jeg har versjon 1.0.1, så det var noen som foreslo at den "nye" betaversjonen kanskje skulle hjelpe, men jeg vet ikke hvordan jeg får installert den... er ikke så inne i linux enda:S
medlem i 216 måneder
 

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav unbob » søn 12.07.2009 18:17

Jeg antar det er noe liknende dette du skal gjøre...

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav zabatman » søn 12.07.2009 23:28

vet jeg spør og graver en del nå, men hvordan gjør jeg dette i mint? finner ikke helt ut av det.
medlem i 216 måneder
 

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav unbob » man 13.07.2009 20:09

Du kan gjøre det som står nederst på siden. Oppsummert (hver "KODE" skal på en linje):
Kode: Merk alt
wget -q http://wine.budgetdedicated.com/apt/387EE263.gpg -O- | sudo apt-key add -
Kode: Merk alt
sudo wget http://wine.budgetdedicated.com/apt/sources.list.d/jaunty.list -O /etc/apt/sources.list.d/winehq.list
Kode: Merk alt
sudo apt-get update
Kode: Merk alt
sudo apt-get install wine
Jeg installerte Mint i Qemu og hadde samme erfaring som deg...ordnet seg med oppdatert Wine ;-)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav zabatman » man 13.07.2009 22:26

virket som det fiksa biffen:) tusen takk for deres utrolig gode tålmodighet:)
medlem i 216 måneder
 

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav zabatman » ons 15.07.2009 22:48

jeg trodde det virket, men den gang nei:(

Jeg har fått innstalert spillet og alle patchene, slik at nå er spillet up-to-date:) så har kommet noen steg videre.

Når jeg skal starte spillet får jeg musikken opp, men ikke noe bilde, får bare svart skjerm, dette skjer både om jeg bruker -opengl eller ikke etter kommandoen, samme går for om jeg prøver -windowed sammen med, eller uten opengl.

Prøvde å innstalere Red Alert 3 demoen idag, og det er det samme som skjer der.

Har søkt en del rundt på nett for å prøve å finne svaret på dette, uten hell, jeg har kjørt glxears som noen sier skal sjekke om ting funker, den går greit, der får jeg bilde, og alt virker fint.

Jeg har desverre ati skjermkort:(

Har fått driver fra ati som skal gjøre ting bedre, men når jeg innstallerer denne så går alt på maskinen i sirup... alt går sakte, og da mener jeg virkelig sakte.
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre:S
Jeg kjører spotify og får ikke noe feil på bildet der...
medlem i 216 måneder
 

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav unbob » ons 22.07.2009 20:11

Er X konfigurert riktig med den proprietære driveren?

Mine erfaringer:
Jeg måtte velge OSS driver i winecfg for å få lyd.
Jeg får ikke komme meg inn i innstillinger om jeg ikke slår av "Emulate a virtual desktop" i winecfg.
Introen hakker om jeg ikke installerer proprietær driver.

Skjermkort: ATI Mobility Radeon HD 3650, automatisk konfigurert med sax2 i openSUSE 11.1 (driver herfra: http://en.opensuse.org/Additional_YaST_ ... eo_drivers)
~4410 FPS i glxgears

Ser ut som det virker, men har ikke prøvd selve spillet...

Gidder ikke rote rundt i xorg.conf lenger. Bruker openSUSE og Mandriva og begge de har verktøy for automatisk oppsett av skjermkort. Virker ikke det så gir jeg balla. (har egentlig ikke bruk for proprietær driver heller...)

Ubuntu/Mint har sikkert noe tilsvarende.
Kanskje du bør starte en ny tråd for å få skjermkortet ditt satt opp riktig (slik at de som bruker Ubuntu kan trø til)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: world of warcraft lich king installer henger under wine

Innleggav zabatman » ons 22.07.2009 23:33

tror det er det som må til ja, er godt mulig at det er x som er feil konfigurert... får starte en ny tråd på det slik at jeg får sjekket om oppsettet min kanskje er på bertur som du sier...
medlem i 216 måneder
 

Forrige

Returner til Annen programvare / Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]