God html editor - Ubuntu

Annen programvare du prøver å kjøre under Linux, inklusive WINE

God html editor - Ubuntu

Innleggav NewBee-Petter » tor 29.10.2009 0:24

Hei, er noen som kan anbefale en god html editor, som håndterer å jobbe direkte med filene på web servern? (Ftp)

Vil ikke ha en WYSIWYG editor, har brukt Kompozer tidligere, men etter at den har endret og køddet til koden av seg selv, vil jeg ha noe annet. I det siste har jeg bare brukt Gedit.

Noen forslag?

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: God html editor - Ubuntu

Innleggav johnm76 » tor 29.10.2009 9:07

Emacs/Vim er gode alternativ uansett kodebehov, men kan ha en noe bratt læringskurve.
Personlig er det Kate som gjelder for meg -- den kjenner igjen en god del forrskjellig syntax (latex for min del) som lager fargekoder og annet for å øke lesbarheten.

I tillegg kan en ha flere filer oppe og enkelt velge blant dem. Filene kan lagres som en sesjon - f.eks et helt web-prosjekt hvor de ulike filene (.html, .css etc) åpnes samtidig.

Haken, derimot, er at det er basert på KDE4 hvilket innebærer at du må installere endel basispakker for KDE4 om du ikke har gjort det før. Bruker du Amarok (eksempelvis) så er det et minimum ekstra som trengs. Utover diskplass (som er minimalt ekstra som kreves) så er det ikke store haken med andre ord :)
medlem i 207 måneder
 

Re: God html editor - Ubuntu

Innleggav redraven » lør 31.10.2009 0:02

"bluefish" kanskje http://bluefish.openoffice.nl/

Bare som et forslag, jeg har lite erfaring med denne. Tror du trenger noe som kan organisere filene i eget prosjekt for deg. Bluefish har ser ut til å ha denne muligheten, sjekk her fra wiki:
http://bfwiki.tellefsen.net/index.php/Man_1_ch06s03

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: God html editor - Ubuntu

Innleggav NewBee-Petter » lør 31.10.2009 14:12

Skal ta å prøve Bluefish, mener jeg har hørt at det fungerer veldig bra.

(redigert)
Ok, da er Bluefish testet, og den fungerer kjempe bra. Det eneste som ikke er 100% er ftp support, men det har jeg løst ved å gå inn på "Steder" i ubuntu menyen, og legge til ftp adressen til hjemmesiden vår.

Men om noen som kan dette med ftp i bluefish, tar jeg gjærne imot tips.

Mvh
Petter

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Annen programvare / Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]