Problemer med Wine

Annen programvare du prøver å kjøre under Linux, inklusive WINE

Problemer med Wine

Innleggav Sigurd1 » tor 26.11.2009 0:04

Hallo alle sammen.
Jeg er helt ny med linux, og bruker Linux Mint.
Jeg lastet ned Wine, installerte steam, logget på og installerte så CS:S, men når jeg prøvde å starte CS, fikk jeg opp en feilmelding med beskjeden:

Platform Error: Module failed to initialize

Hva er feil? Vil veldig gjerne gå over til Linux, men er så og si avhengig av å kunne spille CS, mtp lan o.l.

Håper noen der ute kan hjelpe meg... :-!
medlem i 173 måneder
 

Re: Problemer med Wine

Innleggav TO » tor 26.11.2009 0:17

medlem i 213 måneder
 

Re: Problemer med Wine

Innleggav Tertitten » tor 26.11.2009 0:19

Fra linken postet av TO

All things going well, this game will work in current versions of wine (wine-1.0.1 and up) if you:

1. Install steam and Counter Strike Source from the DVD or via the steam download.
2. Select only "ALSA" sound driver in winecfg. OSS does not work anymore because Steam itself has sound open.
3. Start Steam with the following command:

cd ~/.wine/drive_c/Program\ Files/Steam && WINEDEBUG=-all wine steam -applaunch 240

Note: Your path might differ, depending on language and installation directory. This is default for English install.
Note2: Additional command line options go after-applaunch * not before. Ex: -applaunch 240 -dxlevel 80 -console

For better graphics quality you might want to use -dxlevel 90 command option and enable GLSL shaders via registry (save this to a "file.reg" then import with 'wine regedit file.reg'):

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Wine\Direct3D]
"UseGLSL"="enabled"

Note: GLSL is enabled by default as of wine-0.9.49

For better performance use -dxlevel 80 or even 70 and the following game settings:

cl_drawmonitors 0
r_WaterDrawRefraction 0
r_WaterDrawReflection 0

Also you can disable GLSL.

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 


Returner til Annen programvare / Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]