Anbefaler Chrome

Annen programvare du prøver å kjøre under Linux, inklusive WINE

Anbefaler Chrome

Innleggav Sulle » fre 26.02.2010 18:26

Hei og hå, lenge siden sist. Men jeg MÅ bare anbefale Chrome.

En helt sykt pen og RASK nettleser. Denne MÅ dere prøve.

Mvh Fredrik Karlsen =)



PS: God helg

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Anbefaler Chrome

Innleggav Tertitten » fre 26.02.2010 19:31

Chrome/Chromium er to fantastiske nettlesere, eneste som er irriterende med chrome etter min mening er at scrolling fungerer veldig dårlig når en nettside laster.
Sist endret av Tertitten den lør 27.02.2010 1:37, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Anbefaler Chrome

Innleggav ghm » lør 27.02.2010 1:33

Liker Chrome/Chromium jeg også, men har noen ting å utsette:

1. Den ser ikke ut til å bry seg om font-instillinger, dette har jeg testet på fedora og ubuntu.
2. Den har en tendens til å ikke "hoppe" nedover siden til der du var om du trykker tilbake fra en artikkel på f.eks vg.no. Noe som medfører unødvendig mye scrolling ned til der du var.

Ellers er min erfaring god med nettleseren. Opplever den som en del raskere og mer responsiv enn min opplevelse med Firefox.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Anbefaler Chrome

Innleggav Tertitten » lør 27.02.2010 1:45

De to tingene ghm nevner er også årsak til irritasjon ja :)

I Ubuntu starter chromium opp på ca 1-3 sekunder mens firefox bruker sin ekstremt lange tid.
Chrome har en del gode adblock extensions som AdBlock, Adsweep og AdTwart(?), men fremdeles så er det faktisk ingen av de som "blokkerer" domener, domenene lastes fremdeles i motsettning til AdBlock+ for firefox som faktisk blokkerer domenet og ikke henter informasjon fra det blokkerte domenet. Er ikke helt hundre på om att det faktisk er slik, men det virker slik ihvertfall.

Chrome har fremdeles en lang vei igjen for å kunne måle seg med f.eks firefox.
Opera sin nye beta har også imponert meg veldig, her finnes jo ikke addons, men med ett godt urlfilter og deres adblock kommer jeg langt. Dessverre finnes ikke operas nye beta for Linux enda, der er den bare i Alpha, men den kommer nok snart, Mac kom i dag.

Tross kritikken over er chromium den nettleseren jeg bruker oftest. Jeg elsker det faktum at den er rask og forholdsvis minimalistisk.

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 


Returner til Annen programvare / Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron