butikk data

Annen programvare du prøver å kjøre under Linux, inklusive WINE

butikk data

Innleggav xp_pro » ons 24.03.2010 11:23

Hei!
Jeg lurer på om det er noen som er kjent med noen gode datakasse system for fysisk butikk? Som støtter norsk, og norske skatte lover??
Ønsker fortrinvis <<Open source>>
Ønsker å gå over fra win til linux men, er avhenge av ett godt datakassesystem for å gå over!!

På forhånd takk for glupe ideèr!!!
medlem i 168 måneder
 

Re: butikk data

Innleggav omaha » ons 24.03.2010 12:35

KJenner ikke status for oversetting til Norsk/Nynorsk. Vet heller ikke hvordan det forholder seg til norske forhold mht rapporter, mva + tidsfrister osv. Vil tro at det lar seg gjøre å dumpe info til regnskap i via et eller annet rapportformat.

Men her har du ihvertfall et alternativ:

http://lemonpos.org/
medlem i 204 måneder
 

Re: butikk data

Innleggav josi » ons 24.03.2010 13:05

Lodo har også en ekstern kasseapparat-modul, men jeg er usikker på om den modulen kanskje er proprietær?

http://www.lodo.no

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: butikk data

Innleggav xp_pro » ons 24.03.2010 15:59

Takker for raske forslag!
Skal se på disse alternativene utover kvelden...
Kom gjene med flere Alternativer og noen tips fra noen som har prøvd ut slike program!
medlem i 168 måneder
 

Re: butikk data

Innleggav olear » ons 24.03.2010 18:29

Har satt opp komplett butikkdata med enkel PHP og SQL(ite). "Kassa" logger på serveren gjennom nettleser. Krav til klient er nettleser og ledig USB (bruker strekkkodeleser som emulerer tastetrykk, fungerer veldig bra, krever heller ikke drivere), til kvittering bruker jeg bare en enkel matriseskriver (koblet til klient).

Når det gjelder ferdige løsninger så er vel Lodo noe av det nærmeste man kommer "butikkløsning" på Linux (merk også at utviklingen av Lodo har stoppet opp, vært snakk om en v2 i noen år, men ser mørkt ut). Vurderte selv Lodo en god stund, men fant ut at jeg like godt kunne lage alt selv, tok mindre tid og ble bedre. Selve "kassa" til Lodo er også som nevt tidligere en addon, usikker på hvordan denne fungerer.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: butikk data

Innleggav xp_pro » ons 24.03.2010 23:31

Glemte å si at programvaren må innstaleres på pc, da jeg bruker denne ut mot kunder innemellom,bruker scanner og kvitterings skriver. Og da har jeg som regel ikke nett tilgang....
medlem i 168 måneder
 

Re: butikk data

Innleggav olear » tor 25.03.2010 19:32

Tror LemonPOS utfyller de fleste av kravene dine, sjekk den ut.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: butikk data

Innleggav olear » tor 08.04.2010 9:49

Testet LemonPOS, anbefales ikke (kan heller ikke brukes etter Norsk lov). Treig, ustabil, flere av hovedfunksjonene fungerer ikke, og er ikke tilpassingsdyktig i forhold til andre land osv.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 


Returner til Annen programvare / Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]