Åpne xlsx. fil i ubuntu?

Annen programvare du prøver å kjøre under Linux, inklusive WINE

Åpne xlsx. fil i ubuntu?

Innleggav Raven80 » søn 11.04.2010 21:56

Hei

Hvordan skal jeg få åpnet xlsx filer i linux? noen vet?
medlem i 201 måneder
 


Re: Åpne xlsx. fil i ubuntu?

Innleggav Raven80 » søn 11.04.2010 22:21

hmm har jo 3.1, men den filen jeg har fått er en zip fil med navn "Resultat_brukerundersøkelse_mal.xlsx" inne i den er det fire mapper og en fil med navn

mappe:

docprops
_rels
xl

fil:

[content_type].xml

åpner jeg filen fikk jeg opp dette i firefox

Denne XML-filen har ingen vedlagt stilinformasjon. Rent dokumenttre vises under.


<Types>
<Default Extension="bin" ContentType="application/vnd.openxmlformats-officedocument.spreadsheetml.printerSettings"/>
<Override PartName="/xl/theme/theme1.xml" ContentType="application/vnd.openxmlformats-officedocument.theme+xml"/>
<Override PartName="/xl/styles.xml" ContentType="application/vnd.openxmlformats-officedocument.spreadsheetml.styles+xml"/>
<Default Extension="rels" ContentType="application/vnd.openxmlformats-package.relationships+xml"/>
<Default Extension="xml" ContentType="application/xml"/>
<Override PartName="/xl/workbook.xml" ContentType="application/vnd.openxmlformats-officedocument.spreadsheetml.sheet.main+xml"/>
<Override PartName="/docProps/app.xml" ContentType="application/vnd.openxmlformats-officedocument.extended-properties+xml"/>
<Override PartName="/xl/worksheets/sheet2.xml" ContentType="application/vnd.openxmlformats-officedocument.spreadsheetml.worksheet+xml"/>
<Override PartName="/xl/worksheets/sheet3.xml" ContentType="application/vnd.openxmlformats-officedocument.spreadsheetml.worksheet+xml"/>
<Override PartName="/xl/worksheets/sheet1.xml" ContentType="application/vnd.openxmlformats-officedocument.spreadsheetml.worksheet+xml"/>
<Override PartName="/xl/calcChain.xml" ContentType="application/vnd.openxmlformats-officedocument.spreadsheetml.calcChain+xml"/>
<Override PartName="/xl/sharedStrings.xml" ContentType="application/vnd.openxmlformats-officedocument.spreadsheetml.sharedStrings+xml"/>
<Override PartName="/docProps/core.xml" ContentType="application/vnd.openxmlformats-package.core-properties+xml"/>
</Types>

men dette kan da ikke være rett?
medlem i 201 måneder
 

Re: Åpne xlsx. fil i ubuntu?

Innleggav geirendre » søn 11.04.2010 23:22

Har du prøvd å lagre filen på maskinen din først,
og så åpne den med OpenOffice.Org Spreadsheet?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Åpne xlsx. fil i ubuntu?

Innleggav ak » man 12.04.2010 10:11

Alle ODF og OOXML filer er zip-filer med XML innhold.

Pass på at den ikke får .zip utvidelse, så skal GNOME egentlig skjønne at det er OpenOffice som skal åpne, eller bruk forslaget til Geirendre og åpne programmet først.

Jeg har fortsatt til gode å behøve ekstra filtere for de filene jeg har mottatt.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Åpne xlsx. fil i ubuntu?

Innleggav Raven80 » man 12.04.2010 16:43

Toppers fikk det til nå. takker :P
medlem i 201 måneder
 


Returner til Annen programvare / Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]