Ubuntu Server og Playstation 3 (PS3)

Annen programvare du prøver å kjøre under Linux, inklusive WINE

Ubuntu Server og Playstation 3 (PS3)

Innleggav drberg » ons 02.06.2010 18:33

Hei alle sammen!

Jeg bare lurer på om en av dere vet det beste oppsettet for at min kjære PS3 kan få tilgang til filene på serveren min? Jeg kjører ikke GUI på den, og jeg er veldig ny på Ubuntu Server.

Har søkt litt på nettet, men jeg klarer ikke å finne en løsning som er skrevet for dem som ikke har GUI, og artiklene/forumene er noen år gamle.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Ubuntu Server og Playstation 3 (PS3)

Innleggav Tertitten » ons 02.06.2010 19:31

Hei, selv bruker jeg mediatomb for å streame til min PS3.
Mediatomb er veldig enkel å sette opp for dette.

Når du starter mediatomb for første gang så skaper den en mappe i hjemmeområdet til brukeren din som heter .mediatomb .... I den mappen vil du finne en fil som heter config.xml og i denne filen må du endre to ting for å få PS3 og server til å finne hverandre, det står godt forklart i config filen hva du må endre.

Hovedsaklig så er dette hva du må gjøre
1. skriv sudo apt-get install mediatomb
2. start mediatomb ved å skrive mediatomb (som bruker)
3. Etter mediatomb har startet, steng så ned mediatomb ved å trykke ctrl+c i terminalen der mediatomb kjører
4. rediger /.mediatomb/config.xml
5. start mediatomb igjen, legg merke til ip addressen:port til webgui
6. fra en annen maskin på nettverket gå til ip:port til mediatomb
7. i webgui, legg til filer som du ønsker å streame

Mediatomb kommer også med en deamon som du enkelt kan sette opp for "autostart"

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: Ubuntu Server og Playstation 3 (PS3)

Innleggav drberg » tor 03.06.2010 8:27

Hjertelig takk!
Skal prøve meg på dette når jeg kommer meg hjem fra jobb. Maser sikkert litt hvis jeg av en eller annen grunn ikke får det til.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Ubuntu Server og Playstation 3 (PS3)

Innleggav Tertitten » tor 03.06.2010 9:57

Lykke til :)

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: Ubuntu Server og Playstation 3 (PS3)

Innleggav drberg » søn 06.06.2010 13:13

Jeg klarer ikke helt å finne ut av dette. Jeg har endret config-filen til å passe det det skal være ihht. PS3-kravene, men det er ikke akkurat det som er problemet.

Når jeg har installert Mediatomb og skal gå inn på nettleseren på ip-adressen (vel og merke via en annen datamaskin på samme nettverk) så klarer jeg ikke å trykke på + tegnet for å legge til mapper jeg har lyst til å dele til PS3.

Det er forsåvidt greit hvis ingen klarer å svare på hvorfor jeg ikke klarer det gjennom GUI. Det jeg egentlig lurer på er hva i all verden må jeg GUI'e meg inn på for å legge til delte mapper for at PS3 skal "se" dem?

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 


Re: Ubuntu Server og Playstation 3 (PS3)

Innleggav drberg » søn 06.06.2010 14:11

Da skal jeg prøve på nytt ;)

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Ubuntu Server og Playstation 3 (PS3)

Innleggav drberg » fre 25.06.2010 8:35

Jada, nå streamer den fint mp3 og avi til PS3. Jeg har ikke fått prøvd med andre filformater enda, men så lenge de to virker, så er det det viktigste.

Trodde jeg hadde problemer med lyden ettersom det var helt stille, men så viste det seg at det bare var jeg som hadde glemt å sette på stereoanlegget. To dager med bortkastet feilsøking :-P

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 


Returner til Annen programvare / Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]