asus pc 900 linuks

Annen programvare du prøver å kjøre under Linux, inklusive WINE

asus pc 900 linuks

Innleggav karsten ingebrigtsen » man 16.08.2010 17:42

Ser ut for at jeg har skaffet meg et stort problem.
Hvorfor klarer jeg ikke å innstallere tv 2 sin SUMO,prøvd mange ganger(silver light/moonlight)
Hva gjør vi når jeg har et Telenormobilt modem som i følge telenor suport ikke kan innstaleres på LINUX?
medlem i 186 måneder
 

Re: asus pc 900 linuks

Innleggav josi » man 16.08.2010 22:11

Om TV2 sin nett-tv-løsning fungerer med Moonlight vet jeg ikke. NRK nett-tv fungerer greit med mplayer-plugin.

Mobilt bredbåndsmodem bør være problemfritt. Nå vet ikke jeg hvilken linux-distribusjon du bruker, men i Mandriva som jeg kjenner er det bare å plugge inn bredbåndsmodemet og deretter gå gjennom "Sett opp nettverk"-vegviseren.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: asus pc 900 linuks

Innleggav unbob » tir 17.08.2010 3:25

Hei,

Sumo virker igjen med siste prerelease. Du finner den her. Er ikke stabil programvare så ikke ha for høye forventninger ;)

Hvilket modem er det? En av disse?

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: asus pc 900 linuks

Innleggav karsten ingebrigtsen » tir 17.08.2010 10:27

225
har prøvd etter beste evne kommer ikke videre.
Programvareversjon:Eee PC 1.1.0.1
Hjelper ikke å ha vert gjennom alle windows fra 95 til win.7
Litt pinlig dette.
medlem i 186 måneder
 

Re: asus pc 900 linuks

Innleggav josi » tir 17.08.2010 12:58

Vet du hvilken linux-distribusjon du bruker? Er det operativsystemet som fulgte med pc-en? Kan det være Xandros?

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: asus pc 900 linuks

Innleggav karsten ingebrigtsen » tir 17.08.2010 13:51

ja,fant XandrosAntivirus/guarantine.Programvaren er den opprinlige.
medlem i 186 måneder
 

Re: asus pc 900 linuks

Innleggav josi » tir 17.08.2010 14:36

Jeg gjorde et raskt google-søk og fant ingen åpenbare løsninger på hvordan dette gjøres i Xandros. Xandros er ikke særlig vanlig å bruke så det kan være vanskelig å få hjelp. Om ingen kommer til unnsetning her vil jeg nesten foreslå at du legger inn en annen distro. :/

Det høres kanskje litt drastisk ut, men er forholdsvis enkelt om du har en usb minnepenn som er større enn 700 MiB.

Mitt valg er Mandriva. Nedlastingslenke: http://www2.mandriva.com/downloads/one/ ... iso/2010.1

ISO-filen installeres på en minnepinne ved hjelp av Mandriva-seed.

Mandriva-seed for linux:
ftp://ftp.uninett.no/linux/MandrivaLinu ... va-seed.sh

For å kjøre mandriva-seed åpner du en terminal, går inn i mappa hvor mandriva-seed ligger og skriver kommandoen 'sh mandriva-seed.sh'.

Mandriva-seed for Windows:
ftp://ftp.uninett.no/linux/MandrivaLinu ... indows.zip
Denne fungerer kun i XP, ikke i Vista eller Win7.


Deretter må du gå inn i bios og velge USB som oppstartsenhet.

En miniguide for Mandriva-seed: http://linux4us.org/mdv_seed.php

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: asus pc 900 linuks

Innleggav Kjetil Kilhavn » tir 17.08.2010 15:48

Du kan dessverre aldri regne med å få hjelp til Linux fra de store firmaene. Det hender de har peiling, men det er da unntakene som sprer litt glede. Satser på dette endrer seg i løpet av et par års tid når Linux har en andel av sluttbrukermarkedet som er i samme størrelsesorden som Mac.

karsten ingebrigtsen skrev:225

Jeg stusset litt på hva 225 skulle bety til jeg fulgte lenken litt lenger opp i debatten... Opticon iCON 225 er det altså.
Har du sett denne som leder deg via 2 klikk til denne veiledningen?
Det ser ut til å være rimelig kurant bortsett fra at du må kompilere hvis ikke du finner en fil fra noen som har kompilert for deg allerede... Du kan til og med få et GUI med pingvinbilde =-O

Imidlertid er det mer assistanse å hente på nett (Google er fine greier...), så du kan ta en kikk på denne veiledningen også. Jeg har ikke lest hele (matpausen er allerede blitt litt lang), men ta en kikk og kom eventuelt tilbake her med spesifikke spørsmål.

karsten ingebrigtsen skrev:Litt pinlig dette.

Neida 8-)
De fleste her i forumet har nok hatt sine tunge stunder. Og det hjelper ikke å ha vært gjennom slikt før. Gamle tabber blir som nye, sist når jeg ved en feil oppgraderte KDE til en annen versjon enn jeg skulle fordi jeg satte feil programvarearkiver som aktive. Kitt hæppens, men det er som regel ikke uopprettelige feil det er snakk om.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: asus pc 900 linuks

Innleggav josi » tir 17.08.2010 16:10

Det eneste jeg syns er pinlig her er at dette ikke fungerer ut av boksen på Xandros.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 


Returner til Annen programvare / Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]