Tilbake til Windows?

Annen programvare du prøver å kjøre under Linux, inklusive WINE

Tilbake til Windows?

Innleggav DarkDog » tir 05.10.2010 9:51

Jeg finner stadig behovfor å mått skifte tilbake til windows7 i fra min elskede fedora :-(
NÅ har det kommet nok et problem. Har besitlt meg en nokia 5230. I gjenom medfølgende programvare så kan en gjøre mye ekstra med telefonen. Men det fungerer så klart ikke i Linux :-(

Hva skal en gjøre når så mange ikke viser hensyn til oss Linux brukere? føler at jeg blir presset til å velge noe annet.
medlem i 218 måneder
 

Re: Tilbake til Windows?

Innleggav alexo89 » tir 05.10.2010 10:35

Linux er desverre ikke en prioritert plattform for levrandører. Du burde gå over til Mac eller Windows 7. for å få full funksjonalitet

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Tilbake til Windows?

Innleggav omaha » tir 05.10.2010 10:54

Vel,

Nokia prioriterer faktisk Linux. Etter kjøpet av Qt som jo er multiplatform har de også spyttet inn en hel del ressurser i flere teknologier som hovedsaklig eller i utgangspunktet er tilknyttet Linux.

Det gjelder b.la Kontact, Kolab og Koffice. Highendmobiler fra Nokia kommer til å kjøre Linux i bunn mens lowend og midtskiktet vil kjøre Symbian. Årsaken til at det fortsatt er begrensninger mht f.eks OVI er at en så stor omlegging som Nokia driver med tar tid, og backend er tilpasset Windows. OVI er på vei over til Qt og det er ikke så rart at de prioriterer den største kundemassen.

KDE har begynt å jobbe med OVI og den første kodesprinten starter på fredag i Munchen. http://amarok.kde.org/blog/archives/117 ... d-KDE.html

Et par ting som er verdt å merke seg er at mobiler nå er mer selvstendige enheter slik at avhengigheten mot desktop synker. Et eksempel er oppdateringer som for stadig flere enheter foregår uten at desktop er involvert.

Men når det er sagt er det jo et spørsmål om hvor tålmodig en er og hvor viktig de deler en savner er. Problemet eksisterer og det forsvinner ikke før jul.

På den annen side: Gir man etter vil også sannsynligheten for at all funksjonalitet blir tilgjengelig også reduseres. iTunes har jeg forresten kjørt i Wine. Men Spotify funker som bare det.
medlem i 205 måneder
 

Re: Tilbake til Windows?

Innleggav johnm76 » tir 05.10.2010 11:16

Enig.

Selv har jeg Nokia E52 og har styrt endel for å få Kontact til å synkronisere med denne. Det ble opplevd som et tap at funksjonaliteten ikke var på plass (som i like smertefritt og funksjonsrikt som tilsvarende synkronisering mot Outlook). Så snudde jeg på flisen.

Google Calendar gir meg den funksjonalitet jeg trenger som privatbruker. For å organisere familielivet er det en fordel at også fruen kan ha tilgang til min kalender - og vise versa. Jeg kunne satt opp Exchange-server (eller tilsvarende OSS-løsning) hjemme med dedikert maskin, men det ville bare være overkill -- for å si det mildt. Derfor deler vi kalenderen, vi synker mot hver vår telefon og har tilgang fra hver vår laptop. Enkelt og greit. Funker som en kule :)

http://www.oviapplications.com/nokia-ph ... r=1280x800
medlem i 208 måneder
 

Re: Tilbake til Windows?

Innleggav DarkDog » tir 05.10.2010 12:42

Takk for linken om gmail oppsett. bruker gmail til alt, så da hjelper jo dette mye. Når det gjelder å overføre apps, bilder og musikk så kan en kanskje bruke nautilius til å browse mappene på telefonen vil jeg tro. Men vil jo likevel miste noe funksjoner. Men har jo en "micro" partisjon med win 7. så da kan jeg jo boote denne når det er spesielle ting i gjennom ovi jeg trenger.
Uansett så er det veldig irriterende at det er så mye som ikke har noen linux versioner av programvaren sin. Bla vmware v-sphere.

Er det noen som har kommet noe lenger med voddler på linux. ?
medlem i 218 måneder
 


Returner til Annen programvare / Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]