Program til logging av radiosendinger

Annen programvare du prøver å kjøre under Linux, inklusive WINE

Program til logging av radiosendinger

Innleggav Waylon » tir 12.10.2010 14:00

Heisann:)

En venn av meg driver en lokalradio, og etter en samtale med ham idag så ble vi enige om å kaste Windows ut av begge maskinene i studioet, og erstatte dette med Ubuntu 10.10. Han har brukt et windows-program som heter Roxio til å logge sendingene. Er det noen her i forumet som vet om et linux-basert program han kan bruke til logging? På forhånd takk for svar ;)
medlem i 162 måneder
 

Re: Program til logging av radiosendinger

Innleggav ak » tir 12.10.2010 16:57

Hei,

jeg kjenner Roxio først og fremst som er program for å brenne CDer, så det er ikke helt klart for meg hvordan du bruker det.

Kommer lyden inn via mikrofon inngangen (minijack), og så skal dere lagre i Mp3 eller annet format?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Program til logging av radiosendinger

Innleggav Waylon » tir 12.10.2010 17:58

Den Roxio-versjonen som prukes idag er en eldre versjon som inneholder muligheter for opptak, som heter "Spindoctor". Lyden går fra mikrofon igjennom en mikser og ut på lufta for å si det sånn da:) Jeg vet det finnes et program som heter Audiacy, men jeg vet ikke om dette kan brukes for å logge radiosendinger. Luden skal lagres som mp3 filer.
medlem i 162 måneder
 

Re: Program til logging av radiosendinger

Innleggav ak » tir 12.10.2010 18:07

Audacity burde fungere helt fint hvis du får lyden inn via mikrofon (minijack) tilkoblingen.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Annen programvare / Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron