Wine /regnskap

Annen programvare du prøver å kjøre under Linux, inklusive WINE

Wine /regnskap

Innleggav gust » tir 09.11.2010 16:44

No vart æ gla !!
Jeg har i en årrekke brukt regnskapsprogrammet Agro, som selvsagt bare finnes for MS, jeg har tidligere prøvd å få det til å virke under Wine - uten å lykkes.

Nå er det like før Windows-boksen tar kvelden og jeg så svart på å måtte kjøpe ny MS-boks og lisens. I desperasjon gjorde jeg et nytt forsøk med Wine - og det virka !!. Stor jubel, måtte hente fram Ubuntu-colaen Bilde jeg kjøpte på Hamarøy Bygdetun for å feire.

Skal donere noen tusenlapper til Wine-gjengen !!
medlem i 214 måneder
 

Re: Wine /regnskap

Innleggav ak » tir 09.11.2010 17:55

Gøy å høre :)

Du bør skrive ned hvilken versjon av Agro og WINE som fungerte. Det kommer sikkert noen inn via Google som lurer på det samme, før eller siden.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Wine /regnskap

Innleggav gust » tir 09.11.2010 21:13

@AK
Wine versjon 1.2, Agro Økonomi versjon 6.22.040 -- jeg vet ikke, men jeg tror 040 betyr at det har vært 40 oppdateringer siste året - som de fleste skyldes endringer i regnskaps-og skattelovgivningen . De kommer ihvertfall tett rundt selvangivelsestider.
medlem i 214 måneder
 

Re: Wine /regnskap

Innleggav Dan Hansen » tir 09.11.2010 21:31

Hehe, gratulerer med det.

Hadde en tilnærmet lik opplevelse med daTax Faktura som ikke har funket under noen wine-versjoner inntil jeg installerte Mandriva 2010.1, da kom den tilsynelatende. Dessverre kræsjer hele greia når jeg prøver å skrive ut rapporter, og sånn går det jo ikke an å ha det. Men det kjører fint i WinXP i VB, så sånn sett er det greit ...
medlem i 206 måneder
 

Re: Wine /regnskap

Innleggav ITSM » tor 02.12.2010 16:05

Matrix Software er et norsk regnskapsprogram som er enkelt å bruke. Passer bra for små og mellomstore bedrifter som ikke trenger de aller tyngste verktøyene.

Du kan også prøve programmet gratis i én måned, og da fortsette med alt det du har lagret ved å betale i overkant av 1000 kr. Det funker på både PC og Mac.

Se matrix.no
medlem i 160 måneder
 

Re: Wine /regnskap

Innleggav omaha » tor 02.12.2010 16:38

Visma går "all in" mht HTML5 dvs platformuavhengighet for klientene.

Desverre kommer de fortsatt til å satse på .net i egen infrastruktur.
medlem i 205 måneder
 


Returner til Annen programvare / Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]