Kontact sammen med Gmail.

Annen programvare du prøver å kjøre under Linux, inklusive WINE

Kontact sammen med Gmail.

Innleggav sturla » tir 08.02.2011 1:10

Forsøker å sette opp Kontact med Gmail over IMAP/SMPT. Klarer å motta post, men ikke sende. Er det noen som har gode tips? Hva er det jeg kan gjøre feil?

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Kontact sammen med Gmail.

Innleggav olavpet » tir 08.02.2011 9:44

Gmail krever autentisering med brukernavn og passord for sending via SMTP, men det har du vel lagt inn?
medlem i 175 måneder
 

Re: Kontact sammen med Gmail.

Innleggav Kjetil Kilhavn » tir 08.02.2011 12:23

sturla skrev:Er det noen som har gode tips?

Mitt aller, aller, beste tips: Før du spør om noen har noen gode tips, så fortell dem hva som er problemet. I detalj. Med feilmeldinger. Og informasjon om hva du har funnet ut selv allerede.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Kontact sammen med Gmail.

Innleggav sturla » tir 08.02.2011 17:54

Følger selvfølgelig google sin egen veiledning. Og så har kontakt mulighet til å spørre tjener om riktige innstillinger også. Det Kontact får tilbake synes å samsvare godt med det jeg finner på sidene til Google.

Problemet er at jeg ikke får noen feilmeldinger. Jeg mottar epost, men ingenting går ut i fra ut boksen.

Har aldri brukt imap før. Men i og med at jeg mottar post, kan det synes som om jeg har fått til den biten riktig. SMPT har jeg fått til før, slik at dette synes jeg er rart jeg ikke får til nå.

Spurte som jeg gjorde i håp om at det kanskje var noe jeg gjorde fundamentalt feil, og at noen da ville påpeke dette som en selvfølge. Men det spørs bare om jeg ikke må fikle litt med dette for å få det til :-)

EDIT:
OK. Litt fikling var det som skulle til. Det viste seg at den var satt til å ikke sende meldinger ut. Har ikke brukt Kontact før. Ganske mange innstillinger å gå seg bort i :-)

Edit 2:
Vet ikke om jeg er særlig imponert over Kontact. Lukket programmet for så senere å forsøke å starte det igjen. Det lar seg bare ikke gjøre. Ser av prosesstabellen at akonadi som vel går i bakgrunnen at denne gjentar seg 10-15 ganger. Virker som samme oppføring. Dette kan da ikke være riktig? Det hele virker svært ustabilt? Noen som har erfaringer med Kontact som sier det samme?

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Kontact sammen med Gmail.

Innleggav Del » tir 08.02.2011 22:02

Jeg bruker Kontact daglig mot Gmail og Kolab. Dønn stabil.

Det er helt korrekt at det går en rekke Akonadi prosesser, men Kontact er ikke avhengig av Akonadi.
medlem i 196 måneder
 

Re: Kontact sammen med Gmail.

Innleggav Kjetil Kilhavn » ons 09.02.2011 1:11

sturla skrev:Vet ikke om jeg er særlig imponert over Kontact. Lukket programmet for så senere å forsøke å starte det igjen. Det lar seg bare ikke gjøre. Ser av prosesstabellen at akonadi som vel går i bakgrunnen at denne gjentar seg 10-15 ganger. Virker som samme oppføring. Dette kan da ikke være riktig? Det hele virker svært ustabilt? Noen som har erfaringer med Kontact som sier det samme?

Stabiliteten avhenger selvsagt av hvilken versjon du bruker. Du skriver ikke noe om det, men siden du trekker fram Akonadi bruker du kanskje KMail 2 beta?

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 


Returner til Annen programvare / Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]