gust skrev:Hei.
Jeg har blitt så glemsom på mine gamle dager, - når var det jeg var i Bergen - hva gjorde jeg i mars osv.
Nå har jeg begynt å ta et bilde pr dag med mobilen, og kunne tenke meg et program på pc'en, ikke på nettet, som organiserte bildene i en kalender a la Shuttercal
http://www.shuttercal.com og lignende. Noen som vet?
Jeg kjenner ikke til noe program som ordner det, men det var jo en glimrende løsning. Selv om både Digikam og Shotwell kan ordne bilder etter dato (ikke noe fantastisk med det, de fleste programmene kan det) og vise f.eks. en tidslinje med stolper som viser antall bilder, så har jeg ikke sett noe lignende som Shuttercal. Ikke ennå

Du kan jo rapportere det inn som et ønske om ny funksjonalitet i det programmet du bruker til organisering av bildene dine. Burde kanskje være mulig å få dette til med en Plasmoid i KDE som bruker en spesiell etikett (merkelapp/tagg) på bildene for å finne hvilket som skal bruker per dag

PS: Hvorfor vises ø istedenfor ø under redigering? De andre norske tegnene er det også tull med. I feltet for søk er alt i orden, men når jeg skal skrive innlegg her er det som om alt tolkes i en annen "codepage". Merkelig! Når jeg slår på forhåndsvisning er alt i orden. Enda merkeligere! Hva skjer når jeg trykker OK, mon tro?
En omstart av Firefox, så var det løst. Merkeligst!