Nettverks og pakketap overvåking

Annen programvare du prøver å kjøre under Linux, inklusive WINE

Nettverks og pakketap overvåking

Innleggav Raven80 » lør 21.09.2013 11:43

Hei.

Noen som er flink med nettverk?

Har et problem.

I dag har jeg NGT, og har slitt med ustabilt nett i noen måneder. Første gang jeg var i kontakt med kundeservice fant de ikke ut noe. Problemet mitt er at nettet logger seg av og på. Spesielt når jeg spiller, skype, streamer. Virker så når det blir mye trafikk. Ser også på router at lysene forsvinner på internett når dette skjer.

Kontaktet kundeservice igjen, og fant ut at routern var det noe galt med. De sendte em ny en og gledet meg til problemet mitt skulle ordne deg. Dagen kom og ny router var montert. Neida nå kom jeg ikke på nett i hele tatt.

Kontaktet kundeservice igjen og de fant ut at jeg har fått feil router etter mye om og men. De skulle sende en ny router.

Endelig tenkte jeg, nå er alt på stell etter jeg hadde montert ny router. Joda problemet ble MYE bedre, men framdeles er problemet her, av og til logger nettet seg av men dog ikke like mye som før.

Kontaktet kundeservice igjen men de finner ikke noe galt med tilkoblingen.

Da tenkte jeg at dette må jeg finne ut av. Har gjort diverse ping tester ut mot internett og har store pakketap.

Har også gjort ping tester lokalt mot router altså ping 10.0.0.1 åg mistet 1 pakke av 100. Dette skal da ikke skje. Dette er gjort fra en Win7 boks. Startet opp linuxboxen og gjorde det samme der, men uten tap.

Tenkte er det nettverk kortet som har sviktet, montert et tråløs kort i win7 pc og pinget men har også tap da.
Neste dag prøvde jeg på nytt med pinging fra win7 boxen, første pinging mot rotern hadde 0 av 100 altså ikke noe tap. Skjønner ikke hva som er problemet, men en ting er klart det er ustabilt.


Noen som sitter med god kunnskap som vil hjelpe meg litt?
medlem i 200 måneder
 

Returner til Annen programvare / Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]