Kaputt skjerm og innstalering av Leo

Diskusjon rundt Apples Powerbook

Kaputt skjerm og innstalering av Leo

Innleggav Bosse » fre 03.04.2009 19:16

Hei
Jeg har en eldre powerbook G4 jeg tenkte jeg skulle bruke mot TV´n. Skjermen i maskinen er gåen, men ellers fungerer den helt ok. Når jeg starter den i det gamle OS`et kan jeg ordne slik at jeg får skjermbilde over på TV skjermen, men er det mulig å få det til når jeg skal innstallere fra DVD´en? Har prøvd, får skjermbilde men alt av vinduer ligger på den skjermen som er "svart". Noen ideér hvordan det kan løses. Håper forklaringen er god nok.
:-!

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Kaputt skjerm og innstalering av Leo

Innleggav kenzo » fre 03.04.2009 20:52

Skru på "mirror displays" med F7 knappen for å få vinduene synlig på TV'en.

Akkurat hva som vil skje under installasjon er jeg spent på selv også. Siden mirroring er software implementert ville jeg tro det forsvant under installasjonen?

Husker ikke helt hvordan installasjonsprosessen var, men synes å huske det kun var en rekke valg i starten, og så kjører maskinen gjennom resten selv inntil den rebooter inn i Leo til slutt. Da må du nok aktivisere F7 igjen.

Edit: Bedre forslag:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1789029

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Kaputt skjerm og innstalering av Leo

Innleggav Bosse » fre 03.04.2009 21:54

Tusen takk for svar skal prøve de ut :-)
Hei
Tenkte bare jeg skulle nevne at det funket med innstallasjon ved å boote fra innstallasjons cd´en, og lukke skjermen å vekke maskin fra dvale ved hjelp av eksternt tastatur. Da blir den eksterne skjermen hovedskjerm automatisk. Jippiii! :-D :-D

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 


Returner til Powerbook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]