Ris

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Ris

Innleggav smyrman » lør 17.05.2008 10:18

Reagerer sterkt negativt på Windows Server 2008 reklamen på linux1 sida. Eg skjønar sjølvsagt at dykk treng reklameinntektene, men denne reklamen er i bestefall svært upassande..

Takk for oppmerksomheita.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Ris

Innleggav olear » lør 17.05.2008 16:23

Det er jo standard Google Adsense tar jeg ikke feil, den lever sitt eget liv.

Ser ikke problemet med Windowsreklame, hva om det var Apple? er det like gale? Hvis ikke, hvorfor?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Ris

Innleggav kajac2 » lør 17.05.2008 18:05

Hvis du reagerer på at det er akkurat Windows det er reklame for, kan ikke jeg hjelpe. Synes dog det er litt rart at du ikke tåler windowsreklame da...

Uansett, for å bli kvitt all reklame, adsense o.l, anbefaler jeg Firefox med extentionen AdBlock Plus. Funker som en kule :-D
medlem i 197 måneder
 

Re: Ris

Innleggav smyrman » søn 18.05.2008 12:06

olear skrev:Det er jo standard Google Adsense tar jeg ikke feil, den lever sitt eget liv.

Ser ikke problemet med Windowsreklame, hva om det var Apple? er det like gale? Hvis ikke, hvorfor?


Eg meiner det er feil når ei linux side reklamerer for det man kan sjå på som "hovedfienden". Eg føler det sender ut eit galt signal til nye brukarar når det første dei får sjå på linux1.no er ein Microsoft reklame.

Sjølv om dette er ein google-ads reklame, så betyr ikkje det at den ikkje kan tilpassast.
Competitive Ad Filter gjær det mogleg å filtrere ut enkelte annonsørar, som til dømes Microsoft.

Eg veit sjølvsagt at i1 også har sida mac1.no, og at det derfor hadde vore meir logisk å reklamere for Apple. Personleg er eg ikkje nokon større fann av Apple enn eg er av Microsoft.

Eg liker Microsoft svært dårleg på grunn av måten dei sikrar sin gode marknadsposisjon ved ikkje å følgje standardar og ved å ha ein dårleg marknadsetikk. Eg liker Apple dårleg for måten dei låser ned sine produkt med DRM. ( Defective by Design =-) )

Men slik er det vel med oss FSFere.. litt meir fanatiske enn andre..

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Ris

Innleggav ak » søn 18.05.2008 18:02

Jeg har ikke sett den selv, var den betalt av microsoft.com eller microsoft.no eller var det bare en side som videresente? Jeg har litt vanskelig for å tro at Microsoft selv bruker penger på Google Adsense, men det kan vel skje det også.

Videre er jeg ikke helt sikker på om jeg ville blokkert dette uansett. Selv om siden ikke har som mål å være nøytral er det dumt å begynne å blande "redaksjonell linje" og reklame. Jeg tror halvparten av reklameinntektene til SourceForge må komme fra MS, og LinuxToday pleide å være nesten eksklusivt sponset av MS. Det synes jeg er helt greit, ser ikke helt at det må være annerledes her.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Ris

Innleggav smyrman » søn 18.05.2008 18:26

ak skrev:Jeg har ikke sett den selv, var den betalt av microsoft.com eller microsoft.no eller var det bare en side som videresente? Jeg har litt vanskelig for å tro at Microsoft selv bruker penger på Google Adsense.


Reklamen er betalt av http://www.microsoft.com, og viser ein film av "Windows Server 2008 -roboten".

Videre er jeg ikke helt sikker på om jeg ville blokkert dette uansett. .


Dykk gjer sjølvsagt som dykk sjølv meiner er best.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 


Returner til Linux1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron