Mythbuntu uten dilldall

Mythbuntu uten dilldall

Innleggav sveur » ons 22.10.2008 0:48

Jeg lurer på om man kan bruke mythbuntu til å bare se på filmer fra pcen. Jeg har ikke kabeltvtilkobling eller noe avanserte greier, bare en pc og en tv og internett. Kan jeg få opp et vanlig ubuntuskrivebord når jeg har installert det? Fungerer det som apples front row?
medlem i 208 måneder
 

Re: Mythbuntu uten dilldall

Innleggav ditto » ons 22.10.2008 3:25

om det er "bare" en mediaplayer du er ute etter, mao ikke noe tuner involvert, hvorfor ikke XBMC?

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Mythbuntu uten dilldall

Innleggav peaks » ons 22.10.2008 8:49

Screenshot tour: http://www.mythbuntu.org/image

Om du ønsker å bruke maskina til nett eller annet samtidig som du eller noen andre skal se på tv så er det vel lettere å kjøpe en enkel mediacenter maskin. for eksempel Popcorn Hour A-100, Mediastreamer, HDMI 1080p http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344915 Verdensrekord i billig: kr 1.695,- Har en slik selv som er koplet opp mot min Ubuntu maskin. En helt grei frontend som støtter 1080p. Du trenger kun å kjøpe til en HDD (du kan også bruke den uten HDD).

Ellers så spørs det jo på specsene på maskina di. Såvidt jeg husker så har de noe spesielle krav/anbefalinger til skjermkort. Uansett så er det vel mulig å sette opp både ATI og Nvidia skjermkort med overlay funksjon og tv-ut. Så om du kun skal se film og ikke har bruk for en fancy frontend så holder vel det. Tror ikke du får opp en vanlig Ubuntu desktop med Mythbuntu (uten at jeg selv har prøvd det).
medlem i 193 måneder
 

Re: Mythbuntu uten dilldall

Innleggav ditto » ons 22.10.2008 8:59

Du får opp dekstop med Mythbuntu, du kan også legge inn Myth pakkene i en hvilken som helst linux distro, men er det ren avspiller er XBMC overlegent. Kjører MythTV selv, men kun på server siden, på frontend har jeg XBMC, det er integrert støtte for Myth i XBMC også.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Mythbuntu uten dilldall

Innleggav sveur » ons 22.10.2008 22:36

Damn! Det var en fin maskin! Bråker den? Jeg kommer til å få dårlig samvittighet for å kjøpe den. De må jo tape penger på det! Det er et fullt skrivebord, så jeg kan kjøre opera og azureus? Eller fullt nok til de programmene ihvertfall?

Jeg er uansett solgt! Takk!

EDIT: Men kan den kjøre linux? Eller kommer den med linux? Eller er det noe proprietær firmware?
medlem i 208 måneder
 


Returner til Ubuntu



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron