Last ned Ubuntu 8.10 nå

Last ned Ubuntu 8.10 nå

Innleggav adder1972 » tir 28.10.2008 21:21

ubuntu8.10 har vært mer eller mindre klar i noe tid nå. Releasekandidaten blir testet nå, og den har iallefall fungert bra for de 10 variantene jeg har installert og prøvd.

Hvis man laster ned U8.10 nå, så er det bare å gjøre en liten (normal) oppdatering på release-dagen (torsdag), og så er man klar. Ingen grunn til å vente til serverne kræsjer ;)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Last ned Ubuntu 8.10 nå

Innleggav Sulle » søn 02.11.2008 0:21

Jeg er iallefall stor fornøyd =D

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Last ned Ubuntu 8.10 nå

Innleggav OpheimLinux » søn 02.11.2008 11:36

Brukt UBUNTU 8.10 i 3 dager nå. Har aldri hat så stabilt og bra OS før!!!!!!!!!!!!! :-) 8-)

Sier bare en ting til de som Lurer på å bytte til 8.10 : DO IT !!!!!!!!!!!!!!!!! :-)

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Last ned Ubuntu 8.10 nå

Innleggav Sulle » søn 02.11.2008 22:54

Har byttet ut windows helt nå. Sinnsykt stabilt og har 0 problemer :D

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Last ned Ubuntu 8.10 nå

Innleggav danielol » man 03.11.2008 1:05

Nja, kjempefin og stabil, men trådløse nettverkskortet mitt støttes ikke. Det funka ootb i 8.04 via Hardware drivers, men ikke i 8.10, er ikke lista i lspci engang.

btw, nå funker det ikke ootb i 8.04 heller...

Men ellers kjempebra!
medlem i 205 måneder
 

Re: Last ned Ubuntu 8.10 nå

Innleggav Lomz » man 03.11.2008 10:14

danielol skrev:Nja, kjempefin og stabil, men trådløse nettverkskortet mitt støttes ikke. Det funka ootb i 8.04 via Hardware drivers, men ikke i 8.10, er ikke lista i lspci engang.

btw, nå funker det ikke ootb i 8.04 heller...

Men ellers kjempebra!

Bytt til en tidligere kjerne hvis ikke du har slettet dem, det har vært løsningen for meg tidligere.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Last ned Ubuntu 8.10 nå

Innleggav peaks » man 03.11.2008 23:11

Har superlyst på Intrepid. Men tror jeg venter til den neste ATI driveren slippes fra AMD. Ser en del sliter med både NVIDIA og ATI kort med Intrepid Ibex. En del har fått maskinene opp å gå ved å disable Compiz. Gjennomgående ser det ut til at Black-Screen-of-Death er tilbake (nå også for enkelte NVIDIA brukere). Kjører supersmooth med Hardy Heron 32 bit nå (med ATI sin 8.9 drivere (siste er 8.10)). Compiz fungerer, Cheese, Google Earth, Firefox, Thunderbird, NTFS, SAMBA, FTP, Flash, Java (også nettbank), ATI catalyst control center, Open Office m.m.. Har hvert helt frelst i mer enn et år nå. Alle husholdningens tre maskiner kjører Ubuntu.

http://www.howtoforge.com/the-perfect-d ... buntu-8.10

http://www.ubuntu.com/getubuntu/upgrading

http://www.howtoforge.com/how-to-upgrad ... and-server
medlem i 194 måneder
 

Re: Last ned Ubuntu 8.10 nå

Innleggav bjolsene » man 03.11.2008 23:45

Jeg er enig at ubuntu begynner å bli bra. jeg bruker riktignok kubuntu no, og synes kde4 fungerer storveies. jeg har ikke noe store problemer med nvidia-kortet i pcen. noen små bugs er det dog. men det ordner seg sikkert over tid. jeg var noe overrasket over at disse codecene;libdvdcss, og w32 ikke finnes i brønnen på adept, og at adepten er noe vel forenklet etter min smak. jeg likte det bedre som før. ikke minst et sentralt kontrollsenter (kde) synes å mangle. men okei, denne versjonen er bra.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Last ned Ubuntu 8.10 nå

Innleggav unbob » tir 04.11.2008 1:44

bjolsene skrev:ikke minst et sentralt kontrollsenter (kde) synes å mangle
systemsettings
Bilde

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Last ned Ubuntu 8.10 nå

Innleggav bjolsene » tir 04.11.2008 16:48

systemsettings er dessværre ikke like detaljrik som kontrollsenteret, og kan ikke helt overta for det. dessværre.

jeg synes denne "huskingen" er voldsom, og minner mer om windows. det er unødvendig.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Last ned Ubuntu 8.10 nå

Innleggav unbob » tir 04.11.2008 17:20

Den kommer nok til å bli enda mer omfattende enn kontrollsenteret i 3.5, bare gi det litt tid.
bjolsene skrev:jeg synes denne "huskingen" er voldsom, og minner mer om windows.
Jeg forstår ikke...

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Last ned Ubuntu 8.10 nå

Innleggav danielol » tir 04.11.2008 17:44

Noen som husker hvilken kjerne 8.04 kom ut med da, og åssen kan jeg velge den istedenfor?
medlem i 205 måneder
 

Re: Last ned Ubuntu 8.10 nå

Innleggav Lomz » tir 04.11.2008 18:05

danielol skrev:Noen som husker hvilken kjerne 8.04 kom ut med da, og åssen kan jeg velge den istedenfor?

Hvis ikke du har ryddet i dine installert filer så finner du den ved å trykke på Esc når du ser Grub passere forbi ved oppstart.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Last ned Ubuntu 8.10 nå

Innleggav danielol » tir 04.11.2008 18:08

Ah, ja, men nå er jeg tilbake på 8.10, men skal sjekke hvilke som ligger der etterpå
medlem i 205 måneder
 

Re: Last ned Ubuntu 8.10 nå

Innleggav Ambivalmeister » tir 04.11.2008 20:43

Jeg må si; jeg bruker Kubuntu 8.04 (hardy), og er storveis fornøyd. Det jeg føler er at det drar litt i windows-veien nå. Med litt dårligere måter å slette privare jobbøkter på, og som tidligere nevnt KDE sitt kontrollsenter. Ikke at det er dårlig i 8,04, her er det faktisk bra. men det som nevnes, og som jeg har diskutert med andre som bruker Kubuntu 8,10 er at det ikke lengre er så lekende lett å slette økter. man kan jo opprette en egen konto til gjestebrukere, men så paranoid bør man ikke trenge å være. Det burde holde å kjøre kcontrol som her i hardy 8,04. Det er en av grunnene til at jeg ikke oppgraderer til 8.10. vet dette er ett Ubuntu-forum her, men Kubuntu bygger da veldig på Ubuntu, eller hva?? Noen som føler at det er nødvendig å bruke programmer som Firedog, eller andre brannmurer???
medlem i 203 måneder
 

Neste

Returner til Ubuntu



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]