EEE Touchpad og Ubuntu problemer

EEE Touchpad og Ubuntu problemer

Innleggav sortebill » fre 12.12.2008 20:15

Jeg er så og si fersk hva gjelder linux, men har prøvd alt jeg har kommet over nå og det vil rett og slett ikke fungere slik jeg vil.

I ubuntu vil jeg at touchpadden IKKE skal dobbeltklikke når jeg tapper, altså jeg vil kun bruke knappen, MEN jeg vil gjerne ha tofingerscrolling.

Jeg har prøvd mye og lest opp og ned, men jeg vet ikke hva jeg gjør feil, eller om det i det hele tatt lar seg gjøre, håper det finnes noen kyndige på dette forumet som vet en løsning på problemet.

Kan legge til at det er snakk om en EEE 901 her.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: EEE Touchpad og Ubuntu problemer

Innleggav sortebill » lør 20.12.2008 2:37

Bumper denne jeg.. Har prøvd å legge inn gsynaptics men får det ikke til å fungere. Finnes det en howto? Jeg har lett, men ikke funnet noe.

Om noen likesinnede har fått dette til å fungere hadde det jo vært fint om noen kunne forklare hvordan det skal gjøres riktig.

Er i ubuntu 8.10 kjører på en EEE 901

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: EEE Touchpad og Ubuntu problemer

Innleggav art3mis » lør 20.12.2008 4:38

For meg fungerte det helt fint out-of-the-box på ubuntu-eee (basert på ubuntu 8.04). 8.10 bruker vel HAL til å konfigurere X, og husker ikke om 8.04 gjør det også - Nå bruker jeg uansett arch med autoadd slått av, så jeg har ikke filen du trenger.
Så om noen med ubuntu eee kunne postet sin hal-policy fil, hadde det vært fint. Hvis ikke kan du ihvertfall poste din, så vi kan se om det er noe rivruskende galt ;)

Så:
Hva finnes i din /etc/hal/fdi/policy/-mappe? (kjør: "ls /etc/hal/fdi/policy/*" i en terminal uten klammer). Tror filen du leter etter heter noe sånt som 11-x11-elantech.fdi eller 10-x11-synaptics.fdi

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 


Returner til Ubuntu



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere