Slettet kernel! PC ubrukelig! Hjelp!

Slettet kernel! PC ubrukelig! Hjelp!

Innleggav BazookaAce » søn 21.12.2008 2:02

Hei,

Jeg holdt på å renske opp for litt småting i Synaptics tidligere idag, da jeg var så uheldig å slettet kernelen. Dette merket jeg selvfølgelig ikke før etter at jeg hadde tatt en reboot.

Når jeg starter PCen nå, så havner jeg rett inn i Memtest86 uten grunn! Når jeg trykker ESC rett før det, så havner jeg i GRUB-menyen. Der er det ikke annet enn Memtest86. Så, hvordan kan jeg få Ubuntu igang igjen?!

Inne i GRUB, så trykker jeg "C" for å komme til kommando greiene, og når jeg prøver med "boot" og ting, så står det:

Grub> boot
Starting up...
Error 8: Kernel mest be loaded before booting

WHAT TO DO?

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Slettet kernel! PC ubrukelig! Hjelp!

Innleggav omaha » søn 21.12.2008 2:27

Forsøk å reparere med LiveCD'n... vær obs på at du kan ha oppdatert til nyere kernel enn den som finnes på CD'n....

Hvordan?

Google.....
medlem i 205 måneder
 

Re: Slettet kernel! PC ubrukelig! Hjelp!

Innleggav BazookaAce » søn 21.12.2008 5:17

Ja skal gjøre det så fort jeg har tilgang til en Windows-PC. Er kun Apple-produkter i dette huset. Ser nå at det finnes ingen fordel med det i en slik situasjon.. Gees!

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Slettet kernel! PC ubrukelig! Hjelp!

Innleggav Fiskepudding » man 22.12.2008 13:12

Kjør Live CDen på maskinen du slettet kernelen på. Du trenger absolutt ingen Windu maskin.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Re: Slettet kernel! PC ubrukelig! Hjelp!

Innleggav BazookaAce » man 22.12.2008 17:12

Jo jeg trengte en Windows PC, siden jeg har en Acer Aspire One uten CD-ROM. Jeg trengte Windows for å lage en bootable USB-stick. Men alt er i orden igjen nå.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Slettet kernel! PC ubrukelig! Hjelp!

Innleggav Fiskepudding » tir 23.12.2008 0:45

Har og stort sett Macer og endel Linux bokser samt en Aspire One -brukte kabinettet til en ekstern USB disk og plugget i en CD spiller der når jeg installerte Ubuntu på min. (Både kabinett og CD spilleren er forresten funnet i elretur :-)

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 


Returner til Ubuntu



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron