Fjerne grub, Har ikke cd-rom

Fjerne grub, Har ikke cd-rom

Innleggav Stegz » ons 19.08.2009 14:33

Har kjøpt meg ny bærbar. Acer timeline 3810t. Hadde tenkt å kjøre linux på den, men viser seg at Ubuntu ikke vil boote etter installasjon. Ønsker derfor å få alt tilbake til slik det var da jeg kjøpte PC-en. Den har ikke CD-rom, og heller ikke installasjons-CD. Alt av installasjon ligger på en egen partisjon.

Det jeg har gjort til nå er å fjerne både swap og linux-partisjonen, slik at alt ser likt ut som da jeg fikk pcen. Problemet er at det fortsatt er grub som tar seg av oppstart. Og uten grub fungerende, får jeg ikke engang startet opp grup skikkelig, og derfor heller ikke Vista. Error-kode 22 tror jeg.

Edit: Klarte nå å få startet opp Vista.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Fjerne grub, Har ikke cd-rom

Innleggav kattemann » søn 30.08.2009 13:12

Kanskje du kunne legge in en forklaring på hva du gjorde, slik at andre med samme problem kan finne det? 8-)

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Fjerne grub, Har ikke cd-rom

Innleggav Stegz » tir 08.09.2009 20:02

Burde kanskje presisert det, men har fortsatt ikke fjernet grub fra PCen. Har bare klart å starte opp Vista igjen. Slik det er nå, er jeg nødt til å velge Vista ved hver oppstart. Har linux på PCen, men som sagt så funker det ikke.

Jeg har to partisjoner. Den ene er C-disken, den andre inneholder installasjons-CDen og acer-programmvare. Det er på den disken at Grub har installert seg. Ser ikke annen løsning, enn enten å få linux til å funke, eller sende inn PCen slik at de kan stille tilbake.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 


Returner til Ubuntu



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]