Grunnleggeren av Canonical og Ubuntu går av

Grunnleggeren av Canonical og Ubuntu går av

Innleggav Tertitten » fre 18.12.2009 16:21

Mark Shuttlework, mannen som hadde visjoner om å lage en enestående linux distribusjon som "alle" skulle kunne bruke slutter nå som topsjef i Canonical for å jobbe med design, kunder og produktløsninger i Canonical...

Spennende å se om det leder til noe nytt og spennende. Skal også bli spennede å se om Ubuntu kjører sitt løp som før eller om det blir noen endringer

http://www.digi.no/831285/ubuntu-grunnleggeren-gaar-av

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Grunnleggeren av Canonical og Ubuntu går av

Innleggav omaha » fre 18.12.2009 18:28

Hun som overtar har vært der i rundt 5 år og har vel rimelig bra styring tror jeg. De sier de skal satse mer på businessdelen, og det er jo fornuftig isolert sett.

Tror ikke det blir større endringer enn hva vi ville ha sett uten skiftet. Sunt å bytte leder av og til. Jeg synes nå at Ubuntu har forbedringspotensiale på endel områder - men slik er det med alle distroer.

Skal bli interessant å se om de holder hva de lover mht mer ressurser til Kubuntu.
medlem i 205 måneder
 

Re: Grunnleggeren av Canonical og Ubuntu går av

Innleggav ak » fre 18.12.2009 18:42

Jeg begynte å skrive en artikkel om det der, men så kom jeg egentlig frem til at dette ikke kom til å endre på så mye. Ifølge blogginnlegget skal han fortsatt være like involvert i communityen, og selskapet eier han jo.

Så hvis han ikke bevisst reduserer profilen sin, så tror jeg det ender opp med at han har samme funksjon som før, sett fra perspektivet til noen som ikke jobber for Canonical.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 


Returner til Ubuntu



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]