wubi Ubuntu

wubi Ubuntu

Innleggav Philip67 » fre 02.04.2010 22:33

Jeg får denne beskjeden når jeg installerer Ubuntu ved å bruke wubi.
Hva skulle jeg gjøre etter den? Jeg vil holde win7.
http://www.avaxtm.com/show.php/25172_Sc ... t.png.html

Brukerens avatar
medlem i 170 måneder
 

Re: wubi Ubuntu

Innleggav geirergoy » lør 03.04.2010 0:03

Root-partisjonen er den partisjonen som du vil at skal være Linux sitt svar på C:/.

Du angir en root-partisjon ved å trykke på OK for å få vekk feilmeldingen, og så høyreklikke på den partisjonen som du vil at Linux skal installeres på. Denne skal du velge Mountpoint "/" fra rullegartinmenyen.
Dessverre vet jeg ikke hvilken partisjon det skal være, fordi feilmeldingen dekker over så mye informasjon, pluss at jeg ikke er sikker på hva du er ute etter. Så dette vet du best selv.
Hva skal du f.eks. med partisjonene på 1 MB og 208MB?
I hvert fall ikke velg den du vet at Win7 er installert på. Den du velger som / vil bli formatert, og Linux blir installert på den.

Hvis du spesifiserer hva partisjonene dine er til for, så kan vi sikkert enes om en løsning.
Ubuntu krever noen gigabytes, så de to øverste kan i hvert fall ikke være /.

Hvis du vet hvilken av disse partisjonene som er C:/ i Windows, og det er den eneste partisjonen du bryr deg om å beholde, kan du slette de andre, og opprette to nye. Den ene skal være mountpoint Swap, og den andre skal være /
Den som er Swap skal ikke være stor, bare ca. dobbelt så stor som mengden RAM i PCen din. Det er den som overtar når RAM er full, så maskinen kan fortsette å jobbe.
Resten av plassen er /.
Eller hvis du foretrekker å ha f.eks. /home på en egen partisjon, i stedet for samme partisjon som Linux, er det også mulig.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 


Returner til Ubuntu



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere