Installere ubuntu på Macbook Pro 1.1

Installere ubuntu på Macbook Pro 1.1

Innleggav dragehest » tir 17.05.2011 0:27

Jeg har hatt en førstegenerasjon Macbook Pro 1.8ghz liggende og støve i skapet en stund. For en gyllen mulighet for å prøve noe nytt.

Så langt har det lugget litt, den største snaggen er at macbooken ikke har fungerende cdrom i macbooken. Så jeg har prøvd litt i kveld med å få dette til å fungere men det stopper opp når jeg har møtt på endel ting som er utenfor min evne, selv mine gode googleskills kommer til kort her.

1. Installasjon fra usb: Har fått til å lage en installasjonsstick etter instruksjoner fra ubuntus hjemmeside, har fått refit bootloader til å gå, men om jeg velger å boote fra usb får jeg ikke installeren i gang får kun melding om missing operating system.

2. Har bootet opp livecd på min imac uten problem, startet macbooken i target mode og installert ubuntu på macbookens hdd via imacens live cd. Installasjonen går knirkefritt. Macbooken starter opp i grub med en liste over bootanternaltiver, men tastaturet fungerer ikke. ved første boot teller den ned selv og velger øverste anternaltiv men ender da ved en mørkelilla skjerm. Har forsøkt å boote imacen opp med å bruke macbookens hd i targetmode, men får da melding om unable to boot.

what to dooo?

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Installere ubuntu på Macbook Pro 1.1

Innleggav dragehest » lør 21.05.2011 17:42

Løste dette ved å låne en macbook 1.2 som jeg kunne installere på min pro via target mode, og prøvde første boot på den lånte macbooken for at grub skulle fungere ordentlig da jeg skrudde på min pro i etterkant.

poster nå fra ubuntu, meget spennende

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 


Returner til Ubuntu



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]