Installering stopper. 11.04 amd-64.

Installering stopper. 11.04 amd-64.

Innleggav martiiin » lør 25.06.2011 0:05

Hei! Prøver å installere ubuntu på macen. Har en late 2008 macbook pro. Problemet dukker opp når jeg starter opp fra cd'en. Velger "installere ubuntu", dataen loader litt også dukker det bare opp en svart skjerm med en blinkende dash (-) i venstre hjørnet. Har brent to stk cd'er og det skjer på begge to. Har prøvd å gi den tid, men det skjer ikke noe mere før jeg skrur av pcen. Noen som har noen tips? Alt av interesse :) Takk på forhånd!
medlem i 181 måneder
 

Re: Installering stopper. 11.04 amd-64.

Innleggav omaha » lør 25.06.2011 22:31

Ikke mitt oppsett så jeg er på tynn is, men har du formatert en egen partisjon fra OSX på forhånd?

Det andre jeg kan komme på er at Unity er blodferskt og ikke nødvendigvis noen god venn med ATI enda om det er ATI GPU du har.....
medlem i 204 måneder
 

Re: Installering stopper. 11.04 amd-64.

Innleggav Debbie » søn 26.06.2011 21:49

Hadde samme problem med en annen maskin da jeg installerte 10.10, men da valgte jeg ACPI=OFF
medlem i 153 måneder
 

Re: Installering stopper. 11.04 amd-64.

Innleggav martiiin » tir 28.06.2011 22:56

ACPI=OFF funka! Fikk installert.. Hva er det den gjør fornoe? Men sliter fortsatt med å starte ubuntu.. Stopper etter jeg skal velge versjon jeg vil starte.
medlem i 181 måneder
 

Re: Installering stopper. 11.04 amd-64.

Innleggav hailstiffler » tir 28.06.2011 23:11

acpi=off slår av strømsparingsfunksjonene ..
du må nok muligens kjøre med acpi=off etter installasjonen også. .
legge til acpi=off i grub vil vel være nyttig slik at du behøver å skrive dette inn hver gang ..
medlem i 155 måneder
 

Re: Installering stopper. 11.04 amd-64.

Innleggav martiiin » ons 29.06.2011 1:30

får lagt acpi=off inn i grub.. men kommer ikke videre fordet.
Er vel bare å legge "acpi=off" inn på en linje under eller over di andre tinga som står i grub?
medlem i 181 måneder
 

Re: Installering stopper. 11.04 amd-64.

Innleggav QtanJ » ons 29.06.2011 2:03

acpi=off skal på same linje som linux i grub2 eller kernel i grub1. Dersom du ser root= på ei linje så skal acpi=off på same linje.

Så vidt eg kan sjå så er det denne feilen her. Det ser ut som du kan velje mellom straumsparing, 2 prosessor-kjerner(dualcore) og byggje grub2 og linux-kjerna sjølv(om det er med eller utan patch er eg litt usikker på)

Oppsummert:
acpi=off: ingen straumsparing
nosmp eller maxcpus=1: berre 1 aktiv prosessor-kjerne.
Byggje sjølv: straumsparing og 2 aktive prosessor-kjerner. Diverre kan dette krevje ein del arbeid og kunnskap.
medlem i 209 måneder
 

Re: Installering stopper. 11.04 amd-64.

Innleggav martiiin » ons 29.06.2011 22:41

Takk for svar. Fikk lagt ACPI=OFF på riktig linje, og da funka det! Synes det var ganske artig med all terminal bruken, selvom jeg ikke kan noe som helst. Da har jeg litt å lære meg og pusle med fremover:) Takk for all hjelp. Og hvis noen har noen tips eller ideer om ting jeg burde lese/lære meg så bare si ifra :)
medlem i 181 måneder
 

Re: Installering stopper. 11.04 amd-64.

Innleggav Debbie » fre 01.07.2011 16:58

Så kjekt at ACPI=OFF erfaringene kunne peke deg i riktig retning !
Bare spørr hviss det er noe du lurer på,både vanskelig og enkle greier.
Det er ikke sikkert at det kommer et godt svar,men vil forsøke å hjelpe ;)
medlem i 153 måneder
 


Returner til Ubuntu



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]