NTFS-rettigheter + amarokproblemer

NTFS-rettigheter + amarokproblemer

Innleggav sveur » ons 06.08.2008 0:42

1)Jeg har mountet min ntfs partisjon til /bob/ men kan bare lese fra den.

Under rettigheter står det at bare eieren kan endre rettighetene, eierskap: root gruppe: users. Hvordan kan jeg endre dette?

2) Amarok vil ikke legge til nye sanger i biblioteket, eller den vil, men den bare kopierer dem til bibiliotekmappen /artist/album, noe som er problematisk når sangene ikke har id3 tags.

Jeg bruker opensuse 11 og kde 4.1

Jeg får litt dårlig samvittighet av å floode forumet med mine mange problemer så jeg samler dem. Er det feil?
medlem i 209 måneder
 

Re: NTFS-rettigheter + amarokproblemer

Innleggav omaha » ons 06.08.2008 1:17

Det er vel kjappest å logge inn som root og høyreklikke katalogen - så kan du endre rettigheter der. Men husk å merke av for at du skal endre rettighetene i alt som ligger inne i katalogen også - ellers vil du være like langt.

Når det gjelder "flooding" så er slike fora til for å hjelpe brukere med å finne ut av ting, så jeg synes ikke det er galt. :-) Rent generelt vil jeg vel si at man finner mye ved å bruke Google (eller bruk søkefunksjonen på Linux1.no) for det kan være en fordel om man leter litt selv også ;)

Det kan være en fordel å holde seg til en eller to distroer. Da støter man gjerne på litt andre problemstillinger enn om man veksler mellom mange distroer. Velg en distro som hovedOS - som skal kjøres stabilt over lang tid og dekke de daglige behov. Så kan man evt ha en en annen som kan eksperimenteres med. Da har man bedre tid til å løse evt utfordringer - lete selv - diskutere - og spørre om hjelp.
medlem i 205 måneder
 


Returner til OpenSUSE



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]