Problemer med open suse

Problemer med open suse

Innleggav Derox » fre 30.01.2009 20:07

Har et par nye problemer i OpenSuse11.1.

1. HP tray ikonet havner alltid som et flytende ikon midt oppe på skjermen, men et element i taskmanageren... syyykt irriterende.

2. Har satt opp LCD skjerm med 1680x1050 i yast. Etter jeg gjorde det fant jeg ut at oppløsningen fortsatt var 1280x800. Etterhvert fant jeg at det var også nødvendig å stille inn i KDE's eget kontrollpanel. Det virket da, men hver gang jeg logger ut og inn igjen hopper den tilbake til 1280x800. Når jeg så åpner skjerminnstillingene i KDE's kontrollpanel så hopper den rett til 1680x1050... også syyykt irriterende.

3. Jeg testet ut GL skjermsparere uten hell... nå kommer det opp hver gang jeg logger inn i KDE et programvindu som viser et 3D-flagg, winduet heter noe sånnt som kwaves. Fordi om jeg lukker det og logger ut ordentlig, så kommer det tilbake... kjempeirriterende...

Noen forslag?
medlem i 234 måneder
 

Re: Problemer med open suse

Innleggav omaha » fre 30.01.2009 20:32

Jeg har ikke HP installert så der må jeg melde pass.

Har heller ikke ATI GPU, men har ikke ATI et eget GUI (Catalyst eller no')? Klikk på menyikonet i panelet og skriv ATI i søkevinduet på toppen. Jeg har alltid kun brukt Sax2.

ATI har nettopp sluppet en ny driver som sikkert ikke ligger i repo (det er 8.5x som ligger der). Da må du i såfall kompilere selv - men jeg har ikke ATI så....

http://www.phoronix.com/scan.php?page=a ... t_91&num=1
http://ati.amd.com/support/drivers/linu ... adeon.html

Guiden hos Opensuse ser ut til å være gammel og er kanskje ikke relevant lengre.
Kompilerer du selv må du også gjøre dette igjen dersom du oppdaterer til nyere kernelversjon.
medlem i 204 måneder
 

Re: Problemer med open suse

Innleggav Derox » tir 03.02.2009 18:03

Hei, jo de har egentlig et eget kontrollpanel, men der er ingensteds å finne... er det noen som vet hva kommandoen er for å starte det?

Nå har jeg kopilert og installert de nyeste driverene...
medlem i 234 måneder
 

Re: Problemer med open suse

Innleggav omaha » tir 03.02.2009 18:58

Du har aktivert driveren gjennom sax2 antar jeg?

Kjenner som sagt ikke ATI, men forsøk å klikke på menyen og skriv ATI eller Catalyst om det er KDE 4 du bruker.
medlem i 204 måneder
 


Returner til OpenSUSE



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron