Fedora 10 "hakker"

Fedora 10 "hakker"

Innleggav Derox » søn 09.11.2008 23:30

Hei, prøver forhådsutgaven av Fedora 10 - og den har det problemet at når den f.eks laster en webside, eller starter et program så fryser dataen til den har gjort det den skal for å så "tine" igjen... noen som kjenner til problemet?
medlem i 234 måneder
 

Re: Fedora 10 "hakker"

Innleggav olear » ons 12.11.2008 1:50

Problemer med DMA, drivere til kontroller, eller kanskje skjermkortdriver. Mange muligheter dessverre. Bruk top/ps til å se ressursbruken når ting går treigt.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Fedora 10 "hakker"

Innleggav ruien_no » ons 12.11.2008 17:50

Hei.

Har du installert nvidia driverne?

Eller er dette en ren installasjon som hakker? Tar Gnome lang tid å loade og henger av og til?
medlem i 205 måneder
 

Re: Fedora 10 "hakker"

Innleggav Derox » ons 12.11.2008 23:02

Heisann, takk for begge svar! Nå har jeg i bunn og grunn fått installert Mandriva 2009... ble frustrert og bestemte meg for å få noe mer stabilt. Jeg kjørte en ren installasjon, har Ati skjermkort (x800) om det var det du mente? Nvidia chipset har jeg, men det har alltid fungert rett ut av boksen...Oppstart og lasting av gnome gikk ganske smurt. Det var mer frekvente frys, som regel når jeg åpnet et program, eller lastet en side i firefox...
medlem i 234 måneder
 

Re: Fedora 10 "hakker"

Innleggav ruien_no » tor 13.11.2008 6:49

Ok.

Fint du fikk det til. Du kan prøve igjen når Fedora 10 er ferdig med beta stadiet
medlem i 205 måneder
 


Returner til Fedora



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere