Fedora install problemer

Fedora install problemer

Innleggav tierra-manzana » ons 16.12.2009 9:40

Hei,

først må jeg sier at jeg er helt ny til Linux.
Skal installerer Fedora 12 på min gode gamle Apple Cube. Har funnet Fedora for PPC på nettet lastet ned og brennt på en DVD plata.
Starter installasjonen og kommer helt fram til harddisken blir verifesert. Her får jeg en feilmelding som sier "unable to read group information from repositories this is a problem with the generartion of your install tree".
Har ikke peiling ka det skal bety, funnet noen tråder på nettet men skjønner egentlig ikke ka de prater om. Må installsjons treet installeres manuelt? Noen som kan hjelper meg "step by step" ? På forhand takk.
medlem i 197 måneder
 

Re: Fedora install problemer

Innleggav omaha » tor 17.12.2009 1:24

Hei,

Kunne du ha lagt ut lenken til den isoen du har lastet ned?
medlem i 204 måneder
 

Re: Fedora install problemer

Innleggav tierra-manzana » tor 17.12.2009 1:34

Hei,

her er linken :

Fikk installert Fedora uten problemer etter jeg har slettet hele harddisken og satt opp en Unix boot.

men her er mitt neste problem.

Fikk Fedora kun installert fordi jeg koblet maskina ( Cube ) til TV´en med VGA. Vanligvis bruker jeg en 15" Apple Cinema skjerm. Den fungerer uten problemer når jeg kjører MacOs X på maskina men prøver jeg å installere en linux distro blir skjermen svart. Finns det en mulighet å bruke original skjermen med Fedora eller en anen Linux distro?

So er det internet forbindelsen. Jeg klarer ikke å forbinde meg med internet. Har prøvd med Airport og Ethernet uten suksess. Begge porter vises men der står det at de er inactive. Ka må jeg gjøre for å få en internet forbindelse?
medlem i 197 måneder
 


Returner til Fedora



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]