Nettbank virker "ut av boksen" med 64-Bit Fedora 12

Nettbank virker "ut av boksen" med 64-Bit Fedora 12

Innleggav jonLin3 » lør 19.12.2009 21:07

Hei
Endelig ser det ut til at nettbank virker ut av boksen med Firefox og 64-Bit versjon av Fedora :) Tidligere har det medført mye knot for å sette opp dette, men nå har den åpne IcedTea Java plugin'en det som trengs .
Ville meddele dette til de somt evnt står på vippen til å teste Fedora 12 i 64-Bit.
Opplever at samhandling mellom OS og hardware forbedres betraktelig, (feks plug'n'play med Wacom Tablet!) og at programmer yter og er stabile (selfølgelig med unntak) på 64-Bit platformen.
Synes nå at Fedora er på god vei til et solid OS i "Gnu/Linux computing" klassen.

Noen andre som har erfaringer med Fedora 12 på x86_64?
medlem i 171 måneder
 

Re: Nettbank virker "ut av boksen" med 64-Bit Fedora 12

Innleggav Tertitten » lør 19.12.2009 22:45

Har ikke prøvd 64 versjonen enda, kun 32, men har ganske lyst til å prøve den ut.

I 64 versjonen av Fedora 11 fikk jeg aldri ndiswrapper til å kjøre skikkelig, men dette skal være rettet opp i nå etter hva jeg har forstått..

Jeg hater sikkerhets greiene i Fedora og det er dette som holder meg fra å kjøre Fedora som hovedsystem, SELinux (eller hva det heter) går selvfølgelig å inaktivere, men tross dette får man fremdeles sikkerhets meldinger osv, noe jeg syns er frustrerende.
Bluetooth i Fedora er helt genialt da, endelig ett system hvor man med letthet kan dele mapper ved bruk av bluetooth protokollen... genialt. :)

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: Nettbank virker "ut av boksen" med 64-Bit Fedora 12

Innleggav nc » søn 20.12.2009 22:01

Jeg kjører Ubuntu 9.10 x64 på desktopmaskinene, og der er det kun sun-java6-plugin som må installeres etter default installasjon for å få nettbanken til å fungere. :-)

Har dog opplevd litt problemer med Adobe Flash (går ikke an å trykke på noen knapper i flashvinduet). Løses enkelt med å legge inn en linje i en konfigurasjonsfil (http://helpforlinux.blogspot.com/2009/1 ... buntu.html). Dog ganske irriterende.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Nettbank virker "ut av boksen" med 64-Bit Fedora 12

Innleggav moma » man 21.12.2009 12:23

Har kun testet dette på Ubuntu men nettbak/BankID fungerer nå greit med OpenJDK og IcedTea nettleser-plugin. Utrolig bra.

@nc: Takk for lenken :-) Har slitt med den Flash-feilen lenge.
Samme type fiks gjelder også for mange andre GTK-baserte programmer som f.eks Eclipse.

Alternativt, man kan installere ekte 64bit Flash10... i stedet for å nspluginwrapper + 32-bit Flash.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 


Returner til Fedora



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron