KDEmod 4.2.91 + activities (plasma)

KDEmod 4.2.91 + activities (plasma)

Innleggav johnm76 » man 15.06.2009 18:42

Har fundert lenge og vel på hva disse aktivitetene med KDE4 ville være godt for -- virtuelle skrivebord fungerer jo som en kule. Men nå, med 4.3 i emming, har jeg tatt steget og installert beta2 (Kdemod-testing). Spennende er stikkordet!

Det er, derimot, et lite men.

Jeg har fire aktiviteter; web, multi(-media), kontor, system. Disse har forskjellige bakgrunner og forskjellig folder view-plasmoid (med unntak av system som har en system-monitor-plasmoid). De er altså ikke så voldsomt forskjellige.

Det jeg merker er at X går fra å ligge rundt 5-7% til opp i mot 20% på det jevne. Kwin er på som før jeg la til disse aktivitetene.

Spørsmålet er om hvorvidt noen vet - eller har tanker omkring - om cpu-bruken er planlagt på vei ned (eller om det er noe galt et sted utover det faktum at det er en beta)? Altså; vil aktiviteter kreve en god del mer cpu eller er dette mer for 'barnesykdom' å regne?

Jeg håper selvsagt på 'barnesykdom' -- konseptet har virkelig fått meg heltent på KDE4. Virtuelle skrivebord er genialt, men aktiveter àla KDE4 er ett stort skritt videre. Haken er CPU-bruken ...

Sitter på en T5250 Core 2 Duo cpu med 2 gb ram. Firefox, amarok, 1-10 okular (pdf, 3-15 mb per fil), kile (evnt kwrite eller tilsvarende editor), en dolphin eller to -- det er det som kjører. Og Kwin. Systemet er merkbart tregere, men fremdeles akseptabelt etter aktivtetene.

EDIT: Kwin er her ment som KDE-composite -- standardinstillinger. Intel GMA965 med intel-legacy driver; 2.3-ish (siden 2.7.1 er per def håpløs; ustabil) Oppløsning 1680x1050.
medlem i 207 måneder
 

Returner til KDE



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere