Rar skrift i plasma i KDE

Rar skrift i plasma i KDE

Innleggav Soerboe » ons 12.05.2010 20:47

Hei.
Skrifta i fanevelgerene i plasma ser ut som på bildet under:
Bilde
Noen som vet hvordan jeg kan fikse det?

dagH

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Rar skrift i plasma i KDE

Innleggav omaha » ons 12.05.2010 21:30

Tror det er temaet du har valgt som ikke er ok, alternativt se på "dpi" innstillinger i "systemsettings" --> "Utseende" --> "Skriftstype" --> "Tving størrelse på skrifter".
medlem i 204 måneder
 

Re: Rar skrift i plasma i KDE

Innleggav Soerboe » tor 13.05.2010 0:58

Tror det er temaspesifikt ja, bare lurte på om det var en innstilling som kunne gjøres en plass...

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Rar skrift i plasma i KDE

Innleggav omaha » tor 13.05.2010 1:19

Mnjaa....

Du kan jo kombinere elementer fra forskjellite tema og lage ditt eget (KDE 4.4) ved å gå til "Systeminnstillinger" --> "Avansert TAB" --> "Detaljer om skrivebordstema". Der kan du velge et annet tema for det elementet (har ikke sjekket hvilket det er).

Ellers tror jeg nok du må gjøre noen endringer manuelt i temafilen - tror det er denne: /.kde*/share/apps/desktoptheme/temanavn/stylesheets/news.css

Katalogen kan ha forskjellige navn i forskjellige distroer (.kde - .kde4 - .kdemod4).
medlem i 204 måneder
 

Re: Rar skrift i plasma i KDE

Innleggav Soerboe » tor 13.05.2010 10:44

Jeg testet nå og det viste seg at det ikke er temaspesifikt. Alle temaene har samme problem. Jeg har valgt å tvinge skriftstørrelsen til 96x96 ', for skriftene blir ellers uleselig små på 42' TV'en min. Men jeg så at problemet ble borte uten denne tvingingen av skriftstørrelse...

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 


Returner til KDE



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere