KDE4 og Gnome3

Re: KDE4 og Gnome3

Innleggav viking60 » ons 12.10.2011 10:52

Jeg valgte e16 da e17 regnes som Alfa software. E16 fungerer utmerket for seg og i gnome3 panel
Bilde
Men ved nærmere ettersyn så bruker den også mye CPU. =-O
Bilde
Det er litt overaskende.

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: KDE4 og Gnome3

Innleggav art3mis » ons 12.10.2011 13:16

Har ingen problemer med stabilitet i e17 som er pakket til community i arch.
E17 har vel vært alpha i 6-7 år, og jeg har sluttet å regne med at de kommer til å begynne med noe stable releases, men for all del, koden virker ganske så stabil for øyeblikket, det går litt i rykk og napp. :D
E16 er veldig gammelt, så rart at den ligger så høyt på cpubruk. E17 bruker vel ~10% cpu idle og 50% under animasjoner hos meg, og jeg syntes det var litt over kanten mye... Har ok kraftig pc fortsatt vil jeg påstå (E8400 og 8 gb ram), men det er jo ingen i7...

Bilde
Har brukt en del tid på konfigurering, ca. 1,5 time, mest fordi jeg måtte bla gjennom masse menyer for å få orientert meg litt først, er maaaaange instillinger om du slår på advanced.
Blant annet kan jeg anbefale gant-temaet, binde alt+space til e17 sin launcher, og sette opp edge-actions oppe til høyre og venstre til f.eks. scale for denne desktopen og scale for vinduer på alle desktops. Liker også at pageren er simpel men gjør absolutt nytten sin.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: KDE4 og Gnome3

Innleggav viking60 » fre 14.10.2011 2:49

Jeg har fortsatt litt med e16 og instalert epplet base pack. Etter å ha regenerert menyen under "Vedlikehold", så gikk det greit å legge til en mengde epplets.

Bla snapshot som dette bildet er tatt med:
Bilde
og E-Exec som er en komandosentral a la <Alt>+<F2>.
Med Epplets står e16 flott på egne ben, men det blir jo litt Off topic her. Det virker greit under Gnome3 også som vist på bildet. Temaet er sleep. Men jeg foretrekker Brushed Metal.
Etter at jeg har fått opp noen overvåkings epplets så ser jeg også at CPU bruken detter ned til minimalt nivå etter en stund. Jeg lurer på om den regenerer menyer el under oppstart (noe som tar tid).
Og da blir det interessant å beholde e16.

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Forrige

Returner til KDE



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere