Bug på panelene i Ubuntu 10.10 (Gnome).

Bug på panelene i Ubuntu 10.10 (Gnome).

Innleggav sturla » lør 30.10.2010 9:52

Har en stund slitt med at det øverste panelet i Gnome under Ubuntu 10.10, men også under 10.04, oppfører seg rart. Ting flytter på seg, overlapper eller blir borte. Veldig irriterende. Ofte blir "AV" knappen borte, og jeg må trykke av/på knappen på PC'en for å få logget ut eller slått av.

Noen som har opplevet det samme, eller som har hørt om dette problemet og hvordan det kan løses?

Det hjelper ikke å restarte panelet. Kan fungere en stund, men ender alltid tilbake med dette:
Bilde

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Bug på panelene i Ubuntu 10.10 (Gnome).

Innleggav Tertitten » lør 30.10.2010 13:47

Heisann, det har så langt ikke skjedd for kjæresten på ubuntu 10.10 som hun har kjørt siden release. .

Kan det hjelpe å ta bort alt på panelet, også ta bort panelet for så å legge til panelet igjen og for så å legge til det du ønsker igjen tro ?

Ikke vet jeg, bare ett forslag.

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Bug på panelene i Ubuntu 10.10 (Gnome).

Innleggav omaha » lør 30.10.2010 14:05

Har du forsøkt å slette konfigurasjonsfilen for panel helt?
medlem i 205 måneder
 

Re: Bug på panelene i Ubuntu 10.10 (Gnome).

Innleggav Tertitten » lør 30.10.2010 14:14

Om ikke en av de to forslagene hjelper skulle nok begge i sammen gjøre susen, ellers så er det nok på tide å rapportere bug..

Om du ønsker Default panel igjen så er det lagt opp slik:
Fra venstre til høyre: menylinje (låst) -- Varslingsområde (låst) -- Indikator Miniprogram (låst) -- Klokke (låst) -- Indkator Økt (låst)

Muligens er det enkleste å legge til applettene fra høyre til venstre, legg til/høyreklikk/ velg lås på panelet. osv. .

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Bug på panelene i Ubuntu 10.10 (Gnome).

Innleggav sturla » lør 30.10.2010 21:42

Kjørte denne:
Kode: Merk alt
gconftool –recursive-unset /apps/panel
rm -rf ~/.gconf/apps/panel
pkill gnome-panel

Og det fungerte helt til jeg logget av og på igjen.

Slitsom bug. Gir et dårlig inntrykk av OS'et om en skulle vise det frem til andre... Og det hender jo at en gjør... :-)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Bug på panelene i Ubuntu 10.10 (Gnome).

Innleggav hanspb » man 01.11.2010 11:20

Jeg opplever det samme i Mint 9 (basert på Ubuntu 10.04). Noen ikoner blir borte, og av og til vises noen to ganger.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Bug på panelene i Ubuntu 10.10 (Gnome).

Innleggav Arthur_D » man 01.11.2010 16:19

Gnome-panelene har etter det jeg har lest vært buggy "siden tidenes morgen". Skuffende at de ikke har fått fikset alt enda.
medlem i 178 måneder
 

Re: Bug på panelene i Ubuntu 10.10 (Gnome).

Innleggav bjolsene » man 14.02.2011 0:38

jeg har også problemer med panelet øverst i gnome, etter noen oppdateringer. på "steder" som viser hjemmemappe, bilder og musikk, så skjer det intet når jeg klikker på de aktuelle. jeg må ha et ekstra ikon (bla igjennom filer) på skrivebordet, for å få tilgang til den aktuelle mappen i home. skikkelig tungvint.

er det noe jeg kan gjøre for å komme tilbake, slik det var tidligere?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Bug på panelene i Ubuntu 10.10 (Gnome).

Innleggav moroklumpen » man 14.02.2011 3:10

Jeg bruker Ubuntu 10.10
Har ikke hatt noen lignende problem, men så har ikke jeg oppgavelinja øverst heller. Jeg fjerne det nederste panelet etter installasjonen, og legger det øverste ned.
Jeg har hatt noe snodig oppførsel. Jeg prøvde å legge til et panel øverst og ta bort haken for Utvid i Egenskaper på panelet. Det gikk greit. Men når jeg logget inn igjen, så var plutselig det øverste panelet forflyttet seg over det nederste. Jeg bruker bare panelet nederst. Et tips er at, dersom man legger et ekstra panel til venstre, så fungerer det. Jeg har et slik til de programmene jeg bruker mest. Så dette med panelet øverst? vel, ikke helt bra her?

Her er en link til bjolsene
http://norsk-linux.no/guider/78/nullsti ... e-i-ubuntu

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Re: Bug på panelene i Ubuntu 10.10 (Gnome).

Innleggav hanspb » man 14.02.2011 10:50

Som jeg har skrevet tidligere i tråden har jeg dette problemet i Mint 9. Det rare er at av tre brukere på maskinen er det bare min bruker dette skjer med. De to andre har aldri hatt problemer.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Bug på panelene i Ubuntu 10.10 (Gnome).

Innleggav moroklumpen » man 14.02.2011 11:28

Da kan det jo? være noe du har gjort feil? i og med at det bare er din bruker som har problemene?

Men prøv å resette skrivebordet til utgangspunktet:
http://norsk-linux.no/guider/78/nullsti ... e-i-ubuntu

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Re: Bug på panelene i Ubuntu 10.10 (Gnome).

Innleggav bjolsene » ons 16.02.2011 20:54

Det hjalp ikke å nullstille panelet, men det ble nullstilt. no er det slik at nårjeg trykker på steder - hjemmemappe kommer ryhthmbox frem. dette er definert et eller annet sted i home eller usr, men jeg finner det ikke.

dessværre har 10.10 langt flere bugs enn 10.04, men jeg orker ikke å reinstallere. jeg får leve med de bugs som er forskjellige steder i ubuntu. rhythmbox har også mange irriterende bugs. og snart er det en ny versjon av ubuntu.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til GNOME



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron