DLD - Høyre har vedtatt å ikke si nei.

DLD - Høyre har vedtatt å ikke si nei.

Innleggav viking60 » man 10.05.2010 23:33

Høyres ledelse ved Erna Solberg klarte å få Høyre fra å si aktivt nei til EU's datalagringsdirektiv. Justistminister Knut Storberget var rask ute og gratulerte Høyre med godt politisk håndtverk (Han er da på pappaperm når de ubehaglige sakene skal kommenteres - er han ikke?).

Jeg er rørt og varm helt inn til hjerteroten. At direktivet er tilsidesatt som grunnlovsstridig i andre land var ikke fremme i debatten. Våre politiske ekspertkommentatorer snakker om strategi og EU. Hallo - kan noen begynne å snakke om menneskene her?

Høyre har en intern opposisjon og lovte på tro og ære at selv om de fyller fryseren med sjokoladekake, så vil de ALDRI åpne den og spise kakene.
Joda Erna den går vi på.
"I Brüssel er der godt at sitte". Høyres grunnfilosofi må nå få et tillegg:

"Målet helliger midlet - enkeltmenneskers vern kan i slike tilfeller tilsidesettes i den almenne interesse".
Lening, Stalin og Kim Ding Dong applauderer.

Da Høyre forstår at de ikke kan idiotforklare sine velgere slik uten videre har de med knappt flertall vedtatt å styrke personvernet i forbindelse med EU's direktiv:
______________
* En høy strafferamme. Tre år, slik Regjeringen har skissert, er altfor lavt og inkluderer forbrytelser som ikke med rimelighet kan omfattes av et slikt inngrep i personvernet.

* En maksimal lagringstid på seks måneder.

* Krav om kryptering og såkalt lukket lagring av data, hvor data ikke kan hentes ut uten samarbeid mellom leverandør og politiet.

* Utlevering av data skal kun skje etter rettslig avgjørelse. Høyre vil gå inn for å fjerne Finanstilsynets adgang til trafikkdata uten rettslig avgjørelse.

* Styrking av Datatilsynets rolle, for eksempel ved å vurdere opponentrett i forbindelse med rettslig behandling av forespørsler om lagrede data.
_________
Ja det er strenge krav som stilles når vi alle er mistenkte og eletronisk fengslet.
Det ser liksom litt bedre ut at dere er bittelitte granne imot, når dere er for.

Også så modig gjort da gitt!

Jeg har funnet essensen i Høyres ideologi på deres hjemmesider:

****************************************
Ideologi

Samfunnet er i stadig forandring og utvikling. Derfor må politikkens mål være å ta vare på mennesker, ikke systemer. Høyres ideologi knyttes ikke til en samfunnsmodell, men til prinsipper og verdier. De grunnleggende menneskelige verdier endres ikke selv om samfunnet rundt gjør det. Høyre tar utgangspunkt i samfunnet slik det er i dag, og vil bygge videre på det som er verdt å bevare. Samtidig må vi ikke være redde for å endre det som ikke fungerer.
****************************************

Noen som vil kjøpe? Tilbud denne uken!

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Ja nå ble vel KGB-partiet

Innleggav marxleni » tir 11.05.2010 3:26

Ja nå ble vel KGB-partiet AP glad.
Fra ulovlig overvåkning av politiske ulikt-tenkende i hele etterkrigstiden til overvåkning av hele det Norske folk, som til og med skal legaliseres med Norsk lov.

AP og H gjør nå kriminelt til lovlig med et pennestrøk. Jeg sier til dere alle, stem blankt ved neste valg, dersom dere hadde for tanke på å stemme på en av de partiene som gav sin stemme til denne svært folkefiendtlige, og slik jeg ser det, straffbare handlinger ovenfor det Norske folk. Nå finnes det ikke lenger Stasi eller KGB, men de har flyttet inn på stortinget.

Norge blir nå ført inn i ett fullstendig overvåkningssystem likt det gamle DDR. Det var nettopp dette DDR falt på. Hva blir det neste, fascistisk diktatur! Norske borgere kan etter dette ikke ta friheten for gitt, for nå skal alle overvåkes døgnet rundt, så lenge de er på nettet, være seg de prater i IP telefon, eller surfer. Har du Webcam, vel, da er sjansene store for at de også kan se rett inn i stua di. Jeg har på grunn av min politiske overbevisning blitt overvåket så lenge jeg kan huske. Mine foreldre som er døde i dag, ble overvåket hele sitt liv av den Norske sikkerhetstjeneste. sikkerhetstjenesten byttet navn, men tro meg, skammen følger med dem, hvor hen de går. For jeg glemmer aldri hva fascistene gjorde mot min familie. Det som nå hender er at hele det Norske folk skal overvåkes. Jeg sier bare, skam dere, skam dere.

"Stalin og Kim Ding Dong applauderer" Helt enig,
men det ville nok ikke Lenin gjort, nei.
Sist endret av marxleni den tir 11.05.2010 3:43, endret 3 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: DLD - Høyre har vedtatt å ikke si nei.

Innleggav Tertitten » tir 11.05.2010 4:13

Jeg ventet ikke noe annet av Høyre dessverre, de er ett parti med regjeringsambisjoner, grå musa har svingt med halen lenge nå og lukter at osten er innen rekkevidde, såpass lenge at prinsipper er enkle å glemme.

Rødt er vel ganske klare på hva de mener, men de har jo dessverre ikke noen mandater, SV er en tispe for AP og har ikke lenger noen prinsipper der de ligger på rygg, SP viser seg at de bare er merkelige.
Så hvem skal stå imot ? Frp og Venstre ?
Frp stoler jeg virkelig ikke på, de skifter jo mening raskere en hva trusene sklir av i paradise hotel (og det sier litt)
Venstre er bare latterlige...
Hva har vi så ? KRF ?
Krf er vel for, de driver jo overvåkning allerede med tanke på hva som finnes i kirkebøker rundt i Norges land...

Dessverre tror jeg at Høyre faktisk var siste skanse mot dette direktivet, den skansen er borte :(

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: DLD - Høyre har vedtatt å ikke si nei.

Innleggav ak » tir 11.05.2010 9:35

Kjipt. Mitt inntrykk er at ingen er raskere og villigere til å implementere EU direktiver enn Norge. Jeg vil gjette det er for å holde liv i EØS som en erstatning for EU medlemskap, de fullverdige medlemslandene har jo ikke veldig mye å frykte ved å si nei til noe som dette.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: DLD - Høyre har vedtatt å ikke si nei.

Innleggav simen » tir 11.05.2010 10:31

Får bare håpe at de få lyse hodene i Høyre som sitter på Stortinget velger å ikke følge partiet. Selv om man neppe gjør det for en liten "fillesak" som dette...

Jeg håper og tror på mange tråder og artikler om kryptering fremover :)

Jeg har også snakket med kamerater om å sende en masse tull frem og tilbake mellom våre norske servere. Om vi får med mange nok vil man ikke ha nok lagringsplass :)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: DLD - Høyre har vedtatt å ikke si nei.

Innleggav marxleni » tir 11.05.2010 10:48

"Så hvem skal stå imot ? Frp og Venstre eller KRF?"

Vel, jeg er verken rasist, tullebukk eller ekstrem fundamentalist men skulle je gi et tips!

Nøkkelordet er "Sivil ulydighet"
Sist endret av marxleni den tir 11.05.2010 10:53, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: DLD - Høyre har vedtatt å ikke si nei.

Innleggav simen » tir 11.05.2010 12:31

marxleni skrev:"Så hvem skal stå imot ? Frp og Venstre eller KRF?"

Vel, jeg er verken rasist, tullebukk eller ekstrem fundamentalist men skulle je gi et tips!

Nøkkelordet er "Sivil ulydighet"


De fleste jeg snakker med bryr seg dessverre ikke. De sier jo "jeg har ingenting å skjule". Kun de opplyste i samfunnet bryr seg. Og dessverre er det ikke så mange igjen av oss.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: DLD - Høyre har vedtatt å ikke si nei.

Innleggav marxleni » tir 11.05.2010 13:04

Når man er vitne til at kapitalismen går ned for full telling, så skulle man tru at folk flest begynte å bry seg! Men jeg tror nok dessverre at folk flest nok må mye lengre ned på grøtkanten før dette skjer, ja. Men det kommer. I takt med den globale krisa så vil også nøden komme opp på overflaten etterhvert som alt raser for kapitalen. Og da spørs det vad den jevne Norske borger velger å gjøre.

Ja, vi lever i en svært spennende tid på mange ulike måter.

Men for å ikke ro dette vekk fra hva denne tråden handlet om. Så kan man si at fordelene med denne lovgivning, dersom den blir vedtatt, er mer skremmende enn hva eventuelt politiet kan nytte seg av det. Klart vi er mot pedofile, kriminalitet m,m, men her er man ikke ærlig nok ovenfor det Norske folk, ved at man unnlater å fortelle hvilke konsekvenser denne loven vil få for oss alle. Vi snakker her om ut-økende frihetsberøvelse av hele det Norske folk.
Man er altså villig til å selge denne frihet til fordel for kriminalbekjempelse. Nå skal Norske borgere ikke bare betale skatten som bidrar til att kriminelle får det stellet de får i de norske fengslene, men nå skal også vi bli belastet mer direkte. Er det overhodet noen som forstår noenting hva alt dette betyr i praksis! Man kan ikke uten videre tro at man skal punktere debatten med å si, det er ikke noe problem for de som ikke har noe å skjule. For det er ikke dette denne debatten handler om.
Sist endret av marxleni den tir 11.05.2010 14:53, endret 6 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: DLD - Høyre har vedtatt å ikke si nei.

Innleggav simen » tir 11.05.2010 16:05

Tviler sterk på at dette vil oppklare noen særlig flere kriminalsaker. Folk er for lengs over på SSL og krypterte løsninger, i alle fall kriminelle.

Det finnes vel ingen kriminelle som idag sender e-post for å koordinere sine neste terrormål?

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Terrorister vil nok kanskje

Innleggav sturla » lør 15.05.2010 10:11

Terrorister vil nok kanskje skaffe seg kompetanse på dette området, og benytte seg av løsninger som omgår DLD. Terrorisme utgjør en spesiell type kriminalitet.

Men snakker man om kriminelle som en stor gruppe, vil mange fortsette som før. Det vil si å ikke skjule sine spor på den måten du beskriver. En gang på 1800 tallet begynte man med fingeravtrykk som bevismiddel. Man skulle tro at kriminelle hadde lært seg å benytte hansker når de begikk kriminalitet. Utrolig enkel måte å forbigå "fingeravtrykksdirektivet". Men så skjedde ikke. Fremdeles er fingeravtrykk et av politiets viktigste bevismidler selv i saker om alvorlig kriminalitet.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: DLD - Høyre har vedtatt å ikke si nei.

Innleggav omaha » lør 15.05.2010 11:10

Det er mange steder samfunnet har interesse av å samle informasjon som berører privatlivets fred.

- Det er foreslått å fjerne penger slik at alle må benytte elektroniske betalingsmidler.

- Likningsmyndighetene går inn og henter informasjon fra bomstasjoner.

- NAV ønsker å fjerne "doctor/patient privilege" og krysskoble databaser på helse

Det finnes alltid gode argumenter for slikt.

Vi kan jo dra det hele litt videre:

- Alle bør avgi DNA/Genprøve til et sentralt register.

Det vil forenkle politiets arbeide svært mye. Det har også andre nyttefunksjoner for f.eks forskikringsselskaper som kan identifisere risikokunder mht genetisk betingede sykdommer. Obligatorisk testing av nyfødte slik at biologisk far kan identifiseres er svært nyttig. Enda bedre blir det om voksne får anledning til å etterprøve sitt biologiske opphav ved hjelp av dette.

Det vil også være svært nyttig for enhver som tror at han er far til et barn. DNA analysen bør sendes direkte til ektemann, mannen som mor oppgir som biologisk far, og den som blir identifisert ved hjelp av DNA. Det er ingen biologisk automatikk i at de 3 alternativene er samme person. Dette er forøvrig et ypperlig hjelpemiddel mht å forhindre innavl, og fungerer også godt mht NAV og beregning av barnebidrag.

Her er forøvrig en kronikk publisert i Dagbladet:
http://www.dagbladet.no/2010/05/15/kult ... /11698938/
Sist endret av omaha den lør 15.05.2010 11:51, endret 2 ganger.
medlem i 205 måneder
 

Re: DLD - Høyre har vedtatt å ikke si nei.

Innleggav ak » lør 15.05.2010 13:11

DNA registeret er spesielt nyttig synes jeg. Det er jo helt håpløst å fabrikere DNA bevis hvis man ikke kan stole på at politiet finner frem til ønsket person etterpå :rolls eyes:

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: DLD - Høyre har vedtatt å ikke si nei.

Innleggav omaha » lør 15.05.2010 14:40

Jepp - kjente til den artikkelen på forhånd :-)

Politiet har dessuten nettopp fått på pukkelen av den godeste Hr. Kosmo (den mannen gjør stadig mer nytte for lønna):

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 646945.ece

Jeg har sagt det før og gjentar det gjerne igjen:
Politiet må ikke gis adgang til så omfattende informasjon når de ikke har skikk på seg selv, ikke følger Datatilsynets pålegg om å rydde i ryktedatabasen (slette irrelevant informasjon / sletting etter 5 år), ikke har systemer som sikrer mot uhemmet intern tilgang til informasjon, ikke har et sanksjonsregime som fungerer og ikke så lenge SEFO (Statens Eget Frifinnings-Organ) med nytt navn fortsatt ikke anses som en separat og uhildret institusjon.

Dette på toppen av svak generell lovgivning nesten uten sanksjonsmuligheter. Før en i det heletatt kan ta stilling FOR noe slikt som DLD må underliggende rettsvern være på plass - i vanntett format. Alt annet er komfortable snarveier.
medlem i 205 måneder
 

Re: DLD - Høyre har vedtatt å ikke si nei.

Innleggav Tertitten » lør 15.05.2010 17:39

Litt trist att Quisling ikke lever lenger for han kunne ha gjort en god jobb med å lede det hele, DNA registrering, overvåking, hemmelig tortur når informasjon ikke strekker til. Vi skulle behøve ett samfunn ledet av nazister, det ville ha vært veldig bra for sturla og hans kumpanjonger, Norwegen Gestapo kunne de kalt seg, total kontrol på norges innbyggere ville vært bra, vi må droppe indivudualiteten og faktisk tenke på det totale bildet KONTROL er hva det handler, med all den alvorlige kriminaliteten som florerer i Norge i dag behøver vi TOTAL kontrol, Ja til fascistiske og nazisistiske idiologier i Norge!

Jeg vil at Sturla og hans venner skal ha hvilken som helst infomasjon tilgjengelig.. ALT for at Norwegen Gestapo skal få kontrol over den ALVORLIGE kriminaliteten i norge som raserer vår stat totalt...



Det burde også være ønskelig at Norwegen Gestapo skulle kunne agere på rykter, ransaking, avhør, overvåking etter rykter, JA TIL DETTE!! Det burde være i alles interesse her i Norge for å få tukt med den graverende alvorlige kriminaliteten som eksisterer her i norge.



I norge lever alle i frykt.... hver eneste dag frykter vi terrorisme, innbrudd, de fæle narkomane som voldtar damene våre, de stinkende muslimene som ikke forstår norsk, damer i hijab, osv, Det er ekstremt farlig i å bo i Norge og det er på tide vi gjør noe med dette, Sturla og CO må få friere tøyler! det er på tide!! Vi må gjøre noe med frykten, vi må gjøre det slik at Ola og Kari nordman kan slappe av igjen, vi må gjøre så de kan sove godt pa natten igjen.. Det er kun total kontrol som kan gjøre at vi kommer dit. Sturla og CO er helter, de jobber daglig med fryktlige terrorister, russisk mafia, horer, muslimer og annet som totalt raserer den Norske stat, vi må være ekstremt takknemlige til Sturla og CO og det naturlige er og gi takk i form av full kontrol, jeg mener vi stoler jo alle på at Sturla og CO vil klare å håndtere full kontrol og ei heller gjøre overtramp ?? Det gjør jeg ihvertfall. Som sagt, Nazistisk, ledelse, fascistisk syn og kontrol i form av KGB ledelse er veien og gå.. Hurra for Sturla og CO



OK; det over var muligens drøyt, men lignelsene er ikke langt unna virkeligheten om direktivet blir vedtatt, og jeg må si det skremmer meg


EDIT: OK til de som ikke forsto at dette var satt totalt på spissen, og at lignelsene til Gestapo, Nazismen osv var gjort kun for overdrivelse beklager jeg, det skulle visstnok ha kommet tydligere frem, vil også tillegge at tanken på det hele var kontroll og i hvilken grad vi ønsker at en myndighet skal kunne kontrollere dine og mine ytringer og i hvilken grad man skal kunne bli konfrontert med slikt på ett senere tidspunkt samt hvor langt skal man tillate myndigheter å gå i deres søken på kontroll ?




Sist endret av Tertitten den lør 15.05.2010 20:58, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: DLD - Høyre har vedtatt å ikke si nei.

Innleggav omaha » lør 15.05.2010 17:44

Jeg synes ihvertfall at det der var for drøyt.
medlem i 205 måneder
 

Neste

Returner til Blogginnlegg (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]