Støtt din linux-distro ved å produsere Norske howto/demo fil

Støtt din linux-distro ved å produsere Norske howto/demo fil

Innleggav marxleni » tir 03.08.2010 10:41

Jeg har laget en filmguide om hvordan man lager howto/demo filmer med gtk-recordMyDesktop.

Her er guiden:
http://forum.mandriva.com/viewtopic.php?t=130558

Langt flere burde lage slike filmer, uansett hvilken linuxdistro man bruker, så skal dette la seg gjøre. Man mangler for eks Norske kde-howto filmer.

Ett utmerket linux-slagord for dagen må være:
Støtt din linux-distro ved å produsere Norske howto filmer.

Dere også kan se flere av mine howtofilmer her:
http://www.facebook.com/group.php?gid=147326338617034
Sist endret av marxleni den tir 03.08.2010 11:03, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Støtt din linux-distro ved å produsere Norske howto/demo fil

Innleggav Brakkvatn » tir 03.08.2010 16:12

Godt initiativ!

Bare et lite spørsmål her. Har vi ikke et godt norsk ord for howto?

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Støtt din linux-distro ved å produsere Norske howto/demo fil

Innleggav QtanJ » tir 03.08.2010 18:14

Det er for mykje arbeid og berre effektivt for nybegynnervenlege distribusjonar som eg ikkje brukar uansett(dvs engelsk skriftleg dokumentasjon er eit krav til brukarane). Derimot vart eg inspirert til å tenkje litt over temaet.



1. Dersom distribusjonen er 64bit utan 32-bit nettlesar er ikkje nyaste flash-versjon støtta. Siste 64-bit-versjonen av flash har, om eg ikkje leste feil i /usr/portage/metadata/glsa/glsa-201001-02.xml i gentoo, kjende tryggleiksfeil. Difor er det smart å ikkje vere avhengige av youtube-støtte.

2. Er det mogleg å filma den engelske versjonen og bruke undertekster(subtitles) for å lokalisere til språket. Er dette effektivt nok?

3. Er rammeverket godt nok, eller hadde det vore meir effektivt å laga eit rammeverk for å spele av filmen slik at filmen vart eit interaktivt program? Kunne eit program som t.d. xautomation i eit skript fungert betre? Endre oppløysinga via xrandr eller tilsvarande ved behov.



Sjølv om eg ikkje er villig til å laga filmar, så trur eg eit meir fleksibelt rammeverk kunne vore nyttig. Kanskje eit program som ligg lokalt på maskina som fungerer om lag som ein nettside med youtube-video inkludert?



Nokre forslag til norsk "HOWTO": Bruksanvisning(bm)/brukarrettleiing(nn),brukarmanual,brukardokumentasjon.







Sist endret av QtanJ den tir 03.08.2010 19:24, endret 1 gang
medlem i 209 måneder
 

Re: Støtt din linux-distro ved å produsere Norske howto/demo fil

Innleggav marxleni » tir 03.08.2010 18:30

Noen er i ihvertfall flinke til å formulere seg, selv om det ikke akkurat forenklet mulighetene da. :rolls eyes:

Nei, folk må jo selv formulere, produsere howto slik man mener er best selv. men hva som er bra for nybegynnere når vi kommer inn på howtos, er og må være annerledes enn hva en mer avansert Linuxbruker forventer/ser for seg howtos.

Jeg tror allikevel att også avansert bruk kan dokumenteres via film, og dermed forenkle bruk og forståelsen bedre for den enkelte Linuxbruker. Jeg mener å forstå, jo vanskeligere det er å forstå, jo viktigere er det med god dokumentasjon. Og via film vil den enkelte bruker forstå best. En ting er å skrive i et forum hva man mener, en annen er faktisk se hvordan det skal gjøres.

Ordet "for mye arbeid" passer ikke inn i denne tråden, for det var ikke arbeidsfordeling dette handlet om.

Og om det bare er for nybegynnere?
Vel, dette avhenger av den som tar opp filmen og hva filmen faktisk tar opp. Her finnes som sagt begrensningene bare hos filmeren.

Og hvorfor jeg bruker ordet howto og ikke hjelp, er vel tradisjonelt sett howto alltid har hvert brukt i Linux sammenheng da. Men hvis de fleste mener jeg burde kalle dette for for eks hjelpe-filmer istedenfor howto-filmer, så er jo dette greit.

Hvilken løsning som er best? Vel, jeg bruker den enkleste, hvorfor gjøre det så vanskelig da?
Og skal man ta opp film som også er lett og raskt tilgjengelig, så er flash et must i dag mener jeg.
Sist endret av marxleni den tir 03.08.2010 19:04, endret 3 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Det eg tenkte på var eit

Innleggav QtanJ » tir 03.08.2010 20:39

Det eg tenkte på var eit nytt hjelpeprogram som inkluderte tekst og hjelpefilmar på ein god måte. Eg veit ikkje om det har noka for seg, eller om det er gjort før, men det er absolutt noko eg er villig til å bruke tid for å sjå på. Det verste som kan skje er at eg "kastar bort tid" på å lære meg meir om GUI-programmering.

Då eg skreiv "for mykje arbeid", meinte eg for mykje arbeid til at eg vil gjera det. Spesielt sidan eg ikkje ser vitsen med videoar for dei fleksible distribusjonane eg brukar. I så fall må distribusjonane omdefinere brukargruppene dei er berekna på.

Derimot vil enklare distribusjonar som opensuse, mandriva og sikkert pclinuxos og ubuntu m.f. ha nytte av dette.

Fleksible distribusjonar som gentoo, debian og arch, meiner eg at ikkje bør leggja for mange føringar for kva som er riktig eller feil og at det difor vert uforholdsmessig mykje film i forhold til det ein vil dokumentere. Der bør ein heller verta vand med dokumentasjon som er på engelsk og dokumentasjon som berre er rein-tekst og/eller html og tilsvarande.

Behovet for flash er ikkje borte med WebM/Theora. Difor står ein att med Java eller lokale program som kan erstatta flash. Flash har hatt mange tryggleikshol opp gjennom tidene, og eg tvilar på at dei nyaste versjonane er frie for hol dei heller. Då er det tryggare å satsa på ein ffmpeg-basert videospelar lokalt.
medlem i 209 måneder
 

Re: Støtt din linux-distro ved å produsere Norske howto/demo fil

Innleggav marxleni » tir 03.08.2010 20:54

At det i fremtiden, dersom noen tar seg bryet og forstår hva Linux kan tjene på slikt, lager ett integrert hjelpeprogram i filmformat til for eks Gnome eller Kde? Vel, ikke umulig. Hvem kan programmere programmer? og hvem har tid og lyst?

Men for å komme tilbake til nåtiden, så er jeg ikke enig med deg , når du vanskeliggjør for eventuelt nye gentoo, debian og arch brukere, ved å fremheve at du selv synes det er greit at det skal være unødvendig vanskelig? eller?
Men selv om du skulle ha rett? så kan også her være på sin plass med howtofilmer for nye gentoo, debian og arch brukere, selv med hyperaktivitet i Terminalen :-D
Hvorfor så motstand å ta i bruk enkle howtofilmer? Eller elsker man bare å skrive Engelsk? :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Eg tenkte at eg skulle

Innleggav QtanJ » tir 03.08.2010 21:26

Eg tenkte at eg skulle prøve å laga eit hjelpeprogram i Qt og deretter kanskje i GTK, men at eg ikkje er sikker på om det verken er ein god ide, eller at eg vil klare å gjera det på ein god måte. KDE/Gnome skal i så fall berre vera utviding av QT/GTK-versjonen. T.d. bruke phonon i staden for QT Multimedia.

Poenget mitt er at arbeidet som skal til for å laga videoar til gentoo/debian/arch er tidkrevjande. Kanskje det er ok å laga video for korleis ein opnar terminal, men den kunnskapen meiner eg brukarane må ha før dei går over til ein av desse distribusjonane.

Å laga film der ein skriv mange kommandoar i terminal er ineffektivt og lite søkbart. Det er ok å omsetje dokumentasjonen, men å omsetje alt er mykje arbeid. Dessutan er logikken i programma på engelsk.

Døme i gentoo med portage: Oppgrader KDE med avhengigheter utan å ville leggja KDE i world-fila. Samtidig reinstaller program som er installert med feil alternativ(USEFLAGS).

emerge --pretend --upgrade --newuse --deep kde-meta #eller
emerge -puND kde-meta

Dette går greitt å hugse dersom ein kan engelsk. Derimot betyr bokstavane lite dersom ein ikkje kan engelsk.

Mykje av funksjonaliteten krev litt innsikt og ein bør ikkje skriva korleis ein gjer enkelte ting utover å dokumentere kvart val for seg. Gentoo gjev deg lov til å "skyte deg sjølv i foten" eller "saga av deg armen". Då er det ein fordel at du kan lese all dokumentasjon om desse potensielt farlege kommandoane.
medlem i 209 måneder
 

Re: Støtt din linux-distro ved å produsere Norske howto/demo fil

Innleggav marxleni » tir 03.08.2010 21:40

En ting er klart at gentoo, debian og arch ikke egner seg for nye Linuxbrukere.
Og for å komme tilbake til hva denne tråden egentlig handlet om, så limer jeg inn min siste howto med film her:
http://forum.mandriva.com/viewtopic.php?t=130580

Men hva du enn måtte prøve på i denne sammenheng, så håper jeg du lykkes. :-) og takk for mange gode poeng å mulige løsninger, men på ditt område føler jeg meg nok litt vel blank :-D

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 


Returner til Blogginnlegg (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]