KDE SC 4.5 utsettes 1 uke

Re: KDE SC 4.5 utsettes 1 uke

Innleggav Tertitten » tor 05.08.2010 22:29

marxleni: det handler ikke om positivt eller negativt, rett syn eller feil syn, det handler om fakta.
Omaha, Qtjan og andre har forsøkt å vise deg fakta, du fornekter det deres argumenter, ergo du fornekter fakta, det har ikke en dritt med synsing å gjøre heller for den del, det har med fakta og gjøre, omaha har henvist deg til den flere ganger og du kaller det synsing, osv osv. ..

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: KDE SC 4.5 utsettes 1 uke

Innleggav marxleni » tor 05.08.2010 22:37

Men en del av denne fakta overensstemmer ikke med virkeligheten :-)

Att for eks Ubuntu,kubuntu 10.04 m flere, ikke takler nvidia på en tilfredsstillende måte, så er dette fakta. Når Mint9 kde fikser det, så er også dette fakta. Når kde i opensuse, mandriva og pclos krasjer, så er det en sviende fakta. Når det samme ikke skjer i Mint9 kde, så er det en glimrende sannhet, og fakta. Å slik jeg da ser det, så handler det om distrotrøbbel, måten den enkelte klarer å implementere kde på. Vel, fakta er, utifra de jeg har nevnt og kjenner til, at Mint skårer full pott, og det er rene skjære fakta det.
Sist endret av marxleni den fre 06.08.2010 0:15, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: KDE SC 4.5 utsettes 1 uke

Innleggav Tertitten » fre 06.08.2010 17:41

Ang Ubuntu/Kubuntu så har jeg virkelig aldri hatt noen som helst problemer med Nvidia i 10.04, dessutten hva har dette med KDE og gjøre ?
Mint 9 KDE hadde jeg forresten store problemer med NVidia hvor under boot Mint kom med error at nå ville mint kjøres i low resolution mode fordi den ikke fant driveren, som forøvrig både var installert og konfigurert.

Dette var forresten ikke de eneste bugs jeg traff på i din fantastiske distribusjon kalt Mint KDE.
1) Mint KDE 9 er full av kosmetiske bugs, f.eks så inntreffer det at dialog vinduer har en statisk størrelse hvor teksten i dialogen er større en dialogen selv.
Skjermdump

2) Ingen oversettelse av gksu. ..
Bilde

3) No internet error fra updater applett:
Bilde
Internet ? joda jeg var koblet til internet ...

Masse andre veldig irriterende saker også i Mint.
Du snakker om at visse distribusjoner skulle stemples som uferdige eller beta eller hva du nå har fått for deg, da får du ta med Mint også for den er full av feil som rett og slett er flauser.

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: KDE SC 4.5 utsettes 1 uke

Innleggav omaha » fre 06.08.2010 18:17

Det der er den berømte faktumbuggen som har mutert Tertitten.
medlem i 204 måneder
 

Re: KDE SC 4.5 utsettes 1 uke

Innleggav Tertitten » fre 06.08.2010 19:07

Tror du har rett i det :)

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: KDE SC 4.5 utsettes 1 uke

Innleggav marxleni » fre 06.08.2010 23:58

Vel, dette har helt klart noe med kde å gjøre, da Mint9 kde funket best når det gjelder kde. Att ikke Tertitten fikset Mint, ikke en gang nvidia! sier vel en del, att Tertitten fikk smake sin egen medisin, for hos meg var det 0 problem med Mint9 og kde. Så hva er galt med din maskinvare da? Eller kan det være at jeg hadde rett, når jeg gang på gang har påpekt de ulike erfaringene brukerne har, utifra hvilken maskinvare den enkelte sitter med. :-)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: KDE SC 4.5 utsettes 1 uke

Innleggav Arthur_D » lør 07.08.2010 0:32

Er det en så fryktelig stor sak da? Bruk da en distro som funker for deg (ikke spesielt rettet mot forrgie innleggsforfatter), og slutt å klage på de som ikke funker.

Det er Linux, og i bunn og grunn er det stort sett det som teller.
medlem i 177 måneder
 

Re: KDE SC 4.5 utsettes 1 uke

Innleggav marxleni » lør 07.08.2010 0:55

Jeg klager ikke, bare påpeker ulike problemstillinger, og kritikk bør man tåle. :-)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: KDE SC 4.5 utsettes 1 uke

Innleggav Arthur_D » lør 07.08.2010 1:11

Vel, når du og visse andre trekker fram motstridende personlige opplevelser med distribusjoner og framstiller dem som argumenter for eller mot nevnte distribusjoner, med et snev av godting over hvordan den andre part tar feil, blir det ikke lenger seriøs kritikk.

Og nå ble jeg dratt med... argh! :-!
På tide å sove kjenner jeg...
medlem i 177 måneder
 

Re: KDE SC 4.5 utsettes 1 uke

Innleggav marxleni » lør 07.08.2010 1:22

Jeg har i de fleste tilfellene dratt frem veldig mye positivt om de ulike distroene og kde, men samtidig sagt ærlig hva jeg også mener om de i den andre retningen.
Jeg konkurrerer ikke om hvem har rett her, dette er bare konklusjoner utifra mine opplevelser. Og alt dette føles som rene respektløse provokasjoner fra kde folka her på linux1. De er totalt forblindet av den negative kritikken, og ser ikke den positive. Nei, jeg er helt enig, det nytter ikke. Jeg tror både kde og gnome utviklerne har et mer nyansert og nøktern syn på kritikk, derfor blir produktene stadig bedre. :-) Ja, jeg tror det samme, så god natt. ;)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: KDE SC 4.5 utsettes 1 uke

Innleggav Tertitten » lør 07.08.2010 1:36

1. Oversettelsene er det til slutt Mint som har ansvar for, være seg det er dialoger eller gksu, dette vet jeg godt da jeg oversatt en del til Mandriva 2010 Spring
2. Det var forøvrig verktøyene til Mint som feilet og ga feilmeldinger og FEIL meldinger. (se skjermdumper)
3. Nvidia har således ingenting med KDE å gjøre, Nvidia fra gtkjockey verktøyet har med ubuntu/mint/kubuntu og ellers alle andre derivianter som har med Ubuntu å gjøre...
4. Nå har jeg hatt med Linux Mint å gjøre omtrent siden første versjon ved forskjellige forhold, det samme med Linux så jeg føler meg fantastisk komfortabel med Linux Mint, antagelig mer en forumfjotter som spyr ut oppfinnsomhet og overdrivelser i annenhvert innlegg.

Forøvrig så nenver du min maskinvare, dette har ingenting med maskinvare å gjøre, dette har med at kjernen ble oppdatert og idiotiske apt plukket da ikke med seg kjernemodulen nødvendig for nvidia, du vet virkelig pokker ikke hva du snakker om.

Til sist, du sier at man får tåle kritikk, hvem og hva har du kritisert ?
Utdyp takk.....
Nå prater jeg om kritikk og ikke dine fantastiske evner til å finne opp "fakta" og dine usannsynlige erfaringer.

Til Arthur, poenget her er å jekke ned marxleni's fantasier og forestillinger og samtidig sørge for at forestillingene til marxleni ikke går ukommentert slik at evt nye linux brukere tror at virkeligheten er det som rører seg i hodet på denne mannen, forøvrig er jeg enig med deg, for meg personlig spiller det ingen rolle hvilken distro eller hvilken DE personer foretrekker, bruk det man er komfortabel med..

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: KDE SC 4.5 utsettes 1 uke

Innleggav Arthur_D » lør 07.08.2010 1:47

Gleder meg at begge "sider" tok de forrige innleggene mine såpass pent.

Problemet her, slik jeg oppfatter det, er at diskusjonen(e) blir for personlige, og en ny forumbruker vil definitivt ikke oppfatte det positivt, uansett hvem som har "rett". Så selv om jeg ikke vil påberope meg admin- eller moderatormyndighet, vil jeg i fellesskapets navn be de berørte parter roe seg litt ned... selv om jeg innser at jeg nå kanskje blir sett på som en "moralens vokter" som ikke har noe med dette i det hele tatt.

Men, noe følte jeg at jeg måtte få ut, og så håper jeg at dere tar det for det det er ment å være - et vennlig vink om at det finnes mer siviliserte måter å ta diskusjonen fatt. ;)
medlem i 177 måneder
 

Re: KDE SC 4.5 utsettes 1 uke

Innleggav marxleni » lør 07.08.2010 6:18

Helt enig meg deg Arthur, det finnes faktisk det ;) Så da tror jeg fantasiene får vente :-D :-D :-D

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: KDE SC 4.5 utsettes 1 uke

Innleggav Tertitten » lør 07.08.2010 8:02

Hei Arthur :)
Personlig, nei, jeg og marxleni har ikke gått personlig enda, hverken han eller jeg.
Uansett, poenget ditt er mottatt med respekt.

Jeg har ingen grunn til å ikke ta innovermeg hva du sier, og din oppfatning av meg selv.
Om du kritiserer meg på den veldig bra måten du har gjort kan jeg ikke annet en å ta det alvorlig og jeg ville ikke våge å "flame" (sorry, gammal forum ørn og kan ikke annet ord for flame) deg.

All respekt til deg Arthur for at du "våger" å ta tak i en idiotisk diskusjon og ta oss ned på jorda igjen.... seriøst..

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: KDE SC 4.5 utsettes 1 uke

Innleggav omaha » lør 07.08.2010 11:32

Arthur_D skrev: .... og en ny forumbruker vil definitivt ikke oppfatte det positivt, uansett hvem som har "rett". Så
Helt klart.

For meg er dette upersonlig. Problemene som oppgis er tilsynelatende tekniske og det har blitt gitt helt konkrete svar på de problemer som vedkommende har fremlagt ved flere anledninger.

Disse har inneholdt forslag til løsninger som burde ha vært dekkende tatt i betraktning vedkommende anser seg selv for å være kapabel til - på oppsiktsvekkende kort tid - å levere kanske bastante konklusjoner mht kvalitet osv for en hel rekke teknologier og distribusjoner.

Det har også blitt foreslått at vedkommende bør opprette/holde i live supporttråd(er) om det i heletatt er interessant å løse problemene som tas opp. Påstander som er fremsatt har blitt tilbakevist gjentatte ganger uten at det har medført at disse har blitt ettergått og evt korrigert av vedkommende.

Slik jeg ser det er det ingen vilje til å løse evt tekniske problemer og de brukes istedet aktivt for å promotere egne preferanser. Ingen ting ser ut til å synke inn og da synes jeg det er bedre å ta dette i egen tråd i egen blogg. Som du sier - dette er ikke positivt - ei heller for vedkommendes egne preferanser.
medlem i 204 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Blogginnlegg (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron