KDE SC 4.5 utsettes 1 uke

Re: KDE SC 4.5 utsettes 1 uke

Innleggav marxleni » lør 07.08.2010 11:37

Det er bare Omaha som ikke legger denne ballen død og fortsetter med tøvet sitt :rolls eyes:
Vel, han får trøste seg med at han fikk det siste ordet, får han svarer nok på dette også. For min del punkterer jeg denne debatten, da den ble total meningsløs.
Sist endret av marxleni den lør 07.08.2010 11:42, endret 3 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: KDE SC 4.5 utsettes 1 uke

Innleggav omaha » lør 07.08.2010 13:27

Tertitten skrev:@omaha: Bra svar til meg der, takk for det.
Angående kde/windows7 så mener jeg selv at de to ikke ligner så mye lenger, de lignet veldig i Vista. Legg på smooth-tasks så ligner de forholdsvis mye da.

Personlig syns jeg awn og cairo dock er en god ide, de er selvfølgelig rip off av taskbaren i OSX, men de har begge en del "nyere" ideer også. For meg personlig blir det for mye "bling" fant jeg ut da jeg nylig testet ut awn med Ubuntu, men det gir jo folk valg, og jeg er helt for valg :)


Når det gjelder utseende bryr jeg meg ikke så mye om akkurat det all den tid det er så konfigurerbart at man kan replikere bortimot hva man vil. Finner man ikke noe man liker blant publiserte alternativer er det fullt mulig å lage noe som passer bedre.

Jeg har gjort det selv ved et par anledninger for at login, splash og tilpasset skrivebord skal gli over i hverandre. Helt unødvendig selvsagt - men en lærer jo litt også. På den annen side beholder jeg mye mer av standardelementene nå enn jeg har gjort noen gang tidligere i Linux.

Mht dokkløsninger benyttet jeg Awn i en kort periode og synes det er helt ok. Passet ikke meg fordi jeg prioriterer et rent skjermområde og mest mulig vertikal plass, men det er utmerket at de brukerne som liker det - kan velge det.

Æren for disse dokkløsningene må vel tilskrives Konfabulator som først ble lansert for OSX og deretter ble en populær 3.parts "applikasjon" for XP (heter vel nå Yahoo widgets). Apple ble beskyldt for rip-off fra konfabulator som igjen ble beskyldt for å ha etterapet Desk Accessory fra Macintosh.
medlem i 205 måneder
 

Forrige

Returner til Blogginnlegg (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron