GNOME 3.0 utsettes til mars 2011

GNOME 3.0 utsettes til mars 2011

Innleggav marxleni » tir 10.08.2010 20:19

GNOME 3.0 utsettes til mars 2011
GNOME Release Team møttes mandag 26 juli og diskuterte hvorvidt GNOME 3 var klar for en utgivelse, det ble besluttet å utsette utgivelsen til mars 2011.

Les mer her:
http://norsk-linux.no/artikler/94/gnome ... -mars-2011

Og her:
http://www.gnome.org/press/releases/201 ... duled.html

Og på Norsk gjennom Google oversetter:
http://translate.google.com/translate?j ... l=en&tl=no

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: GNOME 3.0 utsettes til mars 2011

Innleggav Tertitten » tir 10.08.2010 20:23

Dette har vært skrevet om opp i mente her fra før, hvorfor nevne dette igjen ?
blogg/omaha/4455/gnome-30-utsatt
Var ikke bloggen til omaha bra nok ?
Sist endret av Tertitten den tir 10.08.2010 20:25, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: GNOME 3.0 utsettes til mars 2011

Innleggav marxleni » tir 10.08.2010 21:02

Det var den sikkert, beklager forglemmelsen :rolls eyes:

Men det er interessant å se hvor bra Mandriva og Gnome er. Gnome er et mesterverk uten sidestykke.
Kde 4.5 er her, men den frister ikke meg så mye at jeg konverterer til den. Snarere føler jeg meg mye sikrere på at når Gnome 3.0 kommer, så konvertere desto flere den andre veien. Men uansett hva andre måtte velge, jeg er nå en gang en J gnome, he,he
Sist endret av marxleni den tir 10.08.2010 21:55, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: GNOME 3.0 utsettes til mars 2011

Innleggav Arthur_D » tir 10.08.2010 22:04

Vær ikke så skråsikker - virker som at mange, meg inkludert, er skeptisk til Gnome Shell i alle fall (men Gnome Shell er vel strengt tatt separat fra Gnome, eller?), så kan være det blir litt som da KDE gikk fra 3.x til 4.x: flesteparten av brukerne holdt stand, men endel dro og endel kom til.

Men vi får vente og se.
medlem i 177 måneder
 

Re: GNOME 3.0 utsettes til mars 2011

Innleggav omaha » tir 10.08.2010 22:12

Det er ikke alle som forstår at Gnome og KDE faktisk samarbeider og leter etter flere områder de kan samarbeide på. Neste år kjører de konferansene sine samme sted til samme tid (I Berlin) slik de allerede har gjort en gang før.

Dessverre er det enkelte brukere som ønsker å polarisere Gnome/KDE - mot begges interesser. Selv om det er riktig så barnslig passer det i det minste bra med splitt og hersk strategiene som Microsoft liker....
medlem i 204 måneder
 

Re: GNOME 3.0 utsettes til mars 2011

Innleggav marxleni » ons 11.08.2010 0:12

Nei selv om jeg roser Gnome opp i skyer, så bør vi ikke lage en såkalt Gnome er bedre enn kde eller motsatt, i den forstand at dette handler om en konkurranse.

Jeg er endog enig i omaha på dette område. Må ikke glemme at jeg endog tester kde i den forstand at jeg håper de skal lykkes i alt de gjør. Så her bør man ikke missforstå. Jeg roser Gnome i dag, i morgen kan det være Kde. Man må kunne rose et produkt når man synes det er bra, men man må likevel få kritisere noe man synes er dårlig. Og dette kan selvfølgelig forandre seg. Det har det en gang gjort. Når jeg for noen år siden likte kde best, da kde 3 serien var oppegående, da likte jeg ikke Gnome, for den gang syntes jeg Gnome var for ustabil. Men som dere vet, kde ble 4 og jeg gikk over til Gnome. Jeg mener fortsatt endog at kde 4 har en lengre vei å gå, mens Gnome har den unike muligheten til å ikke avansere for fort frem, og på den måten beholde stabiliteten tross utvikling fremover. :-) Jeg synes kde skal bruke lengre tid på å kvalitetssikre en versjon ganske nøye,bli ferdig så langt som mulig med en ferdig versjon, for så og utvikle videre neste, men vedlikeholde nøye den ferdige, eller har jeg missforstått noe her?
Sist endret av marxleni den ons 11.08.2010 0:18, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 


Returner til Blogginnlegg (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron