Linux Mandriva er mye enklere å raskere enn win7

http://linux1.no/artikkel/439

Innleggav QtanJ » man 23.08.2010 22:50

artikkel/4392/unreal-ircd-distribuerte-trojaner

Den var usikker på fleire av dei offisielle kjeldekodespegla. Gentoo hadde pakka versjonen med feil og ville protestert dersom den riktige versjonen vart lasta ned slik at brukarane ville trudd den riktige versjonen var feil.

Elles er distribusjonane ofte sikra med SHA256 eller betre/verre kontrollprinsipp. Difor bør distribusjonar der utviklarane veit kva dei gjer og har gode rutinar vera relativt sikre. Feil kan alltid koma, men eg har inntrykk at dei er mindre og skjer sjeldnare på linux. Derimot har eg ikkje sett noko meir enn overfladisk innblikk i windows etter 2005.
medlem i 210 måneder
 

Re: Linux Mandriva er mye enklere å raskere enn win7

Innleggav omaha » man 23.08.2010 23:08

(Via Qtanj's lenke:)
http://wordpress.org/news/2007/03/upgrade-212/

Det har sine fordeler om en ikke befinner seg i lalaland - og forsøker å innbille andre at det er et flott sted å være.
medlem i 205 måneder
 

Re: Linux Mandriva er mye enklere å raskere enn win7

Innleggav marxleni » man 23.08.2010 23:46

Nei, da skal man nok ikke være hottentott det er hvertfall sikkert :-D Men bedre lalaland enn på en egoeng.

Greit med sikkerhet, men helt paranoid! nei det får da finnes grenser.
Sist endret av marxleni den man 23.08.2010 23:50, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Linux Mandriva er mye enklere å raskere enn win7

Innleggav omaha » tir 24.08.2010 0:14

Du kan gjøre akkurat hva du vil med din maskin for meg - men du insinuerer ovenfor DarkDog at dette er et problem som kan neglisjeres innenfor Linux.

Du forsøker å bagatellisere en kjent utfordring, og om noen mot formodning tror på det du sier oppfordrer du dem i praksis til å ignorere noen relativt enkle og fornuftige forhåndsregler som koster svært lite å forholde seg til.

Dette eksponerer de som mot formodning tror på deg for helt unødvendig risiko.

Om DarkDog eller andre kjenner til potensielle risikofaktorer kan de i det minste ta en bevisst stilling til det og velge om de aksepterer risikoen selv.

Så hvorfor fordumme dette på sedvanlig måte?
medlem i 205 måneder
 

Re: Linux Mandriva er mye enklere å raskere enn win7

Innleggav Tertitten » tir 24.08.2010 0:19

Paranoid behøver man slettes ikke være, tror ingen her har rådet noen til annet en sunn forsiktighet, og det vesentlig forskjell på å være paranoid og ha en sund innstilling til hva man faktisk installerer på sitt system.

Diskusjonen har vel vært/er/bør være om det finnes potensielle sikkerhetsproblemer for Linux ved bruk av tredjeparts pakker og pakkebrønner, ja det virker som at det kan være det, og enkelttilfeller finnes hvor det har vært sikkerhetsproblemer med offisielle/semioffisielle pakkebrønner. Selv vi som glødende linux advokater og alt annet kan ikke fornekte dette, men vi kan i det minste si at slike problemer er veldig sjeldne (en så lenge)

Det er dumt og rope ulv for ofte, men å være klar over at ulven finnes er derimot lurt!

Forøvrig vil jeg si at det blir vanskeligere og vanskeligere å ta deg seriøst marxleni, på meg virker det som at det du driver med er forum-trolling, det er bare at du er forsiktig når du gjør det slik at det blir vanskelig for en forum-admin å ta deg i det. Uansett du er fri til å mene hva du vil.

Edit: redigerte innlegget noe
Sist endret av Tertitten den tir 24.08.2010 0:23, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Linux Mandriva er mye enklere å raskere enn win7

Innleggav marxleni » tir 24.08.2010 0:34

Nei, her finnes det ikke noen troll, det er det bare norsker som tror på :-D , men man svarer selvfølgelig på tiltale. ;) når det en sjelden gang bys frem :-D

omaha legger ved en film uten mening, bare en fattigdom som er et av de mange resultatene av imperialistisk boikott. Denne gangen var det Nord-Korea. USA-Imperialistisk motto er: Boikott de til de sulter og klag på at de ikke klarer å gi mat til sitt folk etterpå. Men jeg skal her legge ved en annen film som beskriver at det finnes også en annen sannhet der ute, som ikke vises i Norways medier:
http://www.youtube.com/watch?v=ljH17Rq6 ... ure=search
Sist endret av marxleni den tir 24.08.2010 12:12, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Linux Mandriva er mye enklere å raskere enn win7

Innleggav omaha » tir 24.08.2010 10:20

Hehe....

Du velger altså helt bevisst å be DarkDog om å gi f...n i basal sikkerhet fordi det er gøy.

Usedvanlig umodent idioti.
medlem i 205 måneder
 

Re: Linux Mandriva er mye enklere å raskere enn win7

Innleggav marxleni » tir 24.08.2010 12:00

man konstruerer egne innstillinger om hva jeg skal og ikke skal mene om ditt og datt. Og når meningene ikke går helt i tråd med hva de selv mener, så blir man stemplet som et forumtroll. Hvem er umoden sa du?
Jeg gir ikke folk karakterstikker på grunn av uenighet her på dette forumet, nei, et sted må jo det finnes en grense.

Det er helt greit at man tar sikkerhet alvorlig, men man må ikke bli helt paranoid og produsere panikkstemning blant nye brukere, eller fabrikkere usannheter basert på rykter å løst sladder. Hvis man skal skyte seg i foten, så bør man bruke riktig ammunisjon. :-D

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Linux Mandriva er mye enklere å raskere enn win7

Innleggav omaha » tir 24.08.2010 12:49

Det har blitt postet 2 lenker i nettopp denne posten som illustrerer at problemstillingen mht skadelig kode er høyst reell. Flere finns andre steder.

Din oppfordring om å neglisjere problemstillingen er umodent og barnslig.

Du har flere ganger blitt kritisert av andre fordi du endrer foruminnlegg etter at de har blitt besvart.

Slike endringer er ikke bare uetisk, men direkte uredelig. Du fusker igjen.
medlem i 205 måneder
 

Re: Linux Mandriva er mye enklere å raskere enn win7

Innleggav marxleni » tir 24.08.2010 12:54


Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Linux Mandriva er mye enklere å raskere enn win7

Innleggav omaha » tir 24.08.2010 13:04

Det endrer ikke det faktum at du jukser og er uredelig. :rolls eyes:
medlem i 205 måneder
 


Re: Linux Mandriva er mye enklere å raskere enn win7

Innleggav omaha » tir 24.08.2010 14:10

Hehe...

Jeg tror jeg får avslutte denne tråden for min del med følgende oppfordring (fritt oversatt):

Sikkerhetsproblemer eksisterer ikke innen Linux - hold kjeft og snurr kube!

8-)
medlem i 205 måneder
 

Re: Linux Mandriva er mye enklere å raskere enn win7

Innleggav marxleni » tir 24.08.2010 14:35

Her er flere av mine filmer, av og om Mandriva:
http://www.youtube.com/user/ervikson

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Linux Mandriva er mye enklere å raskere enn win7

Innleggav Arthur_D » tir 24.08.2010 16:34

/facepalm
medlem i 178 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Blogginnlegg (Linux1)



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]